Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • Amerika24: Nem is emlékszem rá, mikor sütöttem utoljára rétest. Pedig nagyon szeretem. Én is bolti leveles té... (2024.04.23. 22:15) Rétes bolti réteslapból ismét...
  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Franciasaláta....

2015.01.27. 17:22 | margit2 | 4 komment

Ma délután készítettem egy nagy tál franciasalátát... Megkívántuk a húsok  és sütemények után... Egy kicsit változtattam is a hozzávalókon... Most ebből kihagytam a gombát, és a zellergumót...  De helyettük tettem bele ananászt is kis darabkákra vágva, meg trappista és füstölt karavánsajtot is kis kockákra vágva. Miután ráöntöttem a mártást,  állt egy kicsit, de nem sokáig hagytuk... Már teszteltük is. Nagyon finom, és egészséges könnyű étel.  

A receptje megtalálható itt:   ... Franciasaláta

 

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr727115435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2015.01.29. 07:09:38

Csináltam néhányszor franciasalátát, de nem értették, hogy mért kell a krumpli mellé zeller meg alma? Nem szeretik, pedig szerintem nagyon finom.
Csak sima krumplisalátát szoktam készíteni, vagy majonézest, de abba sem teszek csak főtt répát, uborkát , hagymát /azt is leforrázva cukros ecetes vízzel/...no meg persze a főtt krumplit.Még a borsót sem kérik bele, annyira puritánok ezen a téren, de hát nekem meg az a célom, hogy jól lakjanak.
Ha a szomszédban lennél, most átléphettem volna kóstolóra, mert én meg szeretem még az ananászt is, jöhet minden nemű zöldség.

margit2 2015.01.29. 08:00:55

@Amerika24:
Igen, van aki krumplit is tesz bele, én nem tettem. Ebben csak zöldségféle van, és írtam is fent, hogy a zellergumót most kihagytam, csak a borssó mellé főleg gyümölcsöket ( almát, ananászt), és kockára vágott sajtot... Direkt így light-osan, egészségesebben csináltam. Szerintem is jobb krumpli nélkül, mert attól kicsit kásásodik... más... de ízlés dolga...

greenfo 2015.01.31. 09:54:56

@Amerika24: Ha nem fogyott el a húslevesben főtt zöldség, akkor abból készítettünk salátát. Mai napig jobban ízlik az ilyen zöldségből készült franciasaláta. Értelemszerűen a leveszöldségek és savanyú uborka van benne. A krumplisalátába mi csak krumplit és lilahagymát teszünk, ecetes öntettel az igazi. Köretként szoktuk enni általában. A majonézes változatokba meg bármi tehető, emit csak kívánunk. Főtt tojás és konzervkukorica is finom bármibe téve. Én a virsli-hagyma, és a sajt-alma salátákat is nagyon szeretem.
Ezekkel a salátákkal is úgy vagyok, mint a kocsonyával - nyáron szeretem igazán, mikor élvezhetem a hűs ízüket (mivel ezeket hűtve kell tárolni).

margit2 2015.01.31. 15:17:39

@greenfo:
Akkor hasonlóan készíted Te is! ... A krumplisalátát én is ugyanúgy készítem, ahogy leírtad! ... Na igen és a főtt tojás a a konzervkukorica is gyakori :-) Én kocsonyát viszont csak télen főzök, hideg helyen is tárolom, míg megesszük... de a többi bármikor lehet. ... Mi így szoktuk meg. :-)
süti beállítások módosítása