Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Teljes kiőrlésű tönkölykenyér...

2015.03.19. 18:56 | margit2 | 6 komment

Most újra nekiálltam a kenyér sütésének... Mivel napközben csak 2-en vagyunk itthon, kisebb adagot csinálok. Na és a teljes kiőrlésű tönkölyliszttel készült kenyér igazán egészséges, és finom is. Nem tart sokáig összegyúrni a hozzávalókat, aztán félreteszem konyharuhával letakarva legalább 1 órára... Közben  teszem a dolgomat... Utána már süthetem is. A mai tényleg nagyon jól sikerült... Csak a diót felejtettem ki belőle, persze anélkül is jó, hiszen tettem bele lenmagot és pirított szezámmagot is, ami nagyon jó benne! ... Ráadásul még ma is törtem délelőtt diót, mielőtt a tésztát összegyúrtam volna... na majd holnap ismét sütök, akkor az sem maradhat ki....

A receptje megtalálható itt:   .... Teljes kiőrlésű tönkölykenyér

 

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr967284579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

greenfo 2015.03.19. 22:29:44

Nagyon örülök, hogy évekkel ezelőtt elkezdtem én is a kenyér sütést. Ahogy írod, a jól szervezett konyhai munkák során egy picit sem megterhelő a készítése. Az öröm, meg leírhatatlan!

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2015.03.20. 06:18:55

Hát ti rendesen sütitek a "mindennapi kenyeret" Bíborral együtt, azt látom.
Nincs kenyérsütő gépem, igaz, már tudom, hogy nem is szükséges a sütéshez, mert próbáltam már én is,jénai tálban, de valahogy nem marad rá időm mostanában, könnyebb reggel venni pár kiflit, zsemlyét, és a pékségből szombaton elhozni az egy kenyeret, ami kitart hétvégéig.

margit2 2015.03.20. 07:21:32

@greenfo:
Na ebben tökéletesen egyetértünk! :-)

margit2 2015.03.20. 07:25:10

@Amerika24:
Azért ez már nálam sem mindennapi sütés ám!... A kenyérsütőgépet én már csak dagasztásra használom, mára második gépem van... A sütőben sütöm a kenyeret, de igyekszem mindig a gyorsan készülőt csinálni...
Én szilikon sütőformában sütöm a kenyeret, vagy tepsibe rakom sütőzacsiban! :-)
Persze a boltban is veszek, ha úgy alakul...

greenfo 2015.03.20. 21:07:10

No, nálunk már nem kerülhet bolti az asztalra. Kifli, magos zsemle, graham, vagy a kenyerek - mert minden kenyér más. Ahogy más attól is, hogy ki állítja össze. Ha gyors kell, akkor vékony kenyérlángosnak nyújtom el, bekarcolom míg kis pita háromszögek lesznek, magot hintünk rá, se vége, se hossza a sornak. Van néhány kenyeres könyvem, nem is győzök kipróbálni belőle. Az illata, vagy, hogy valamit még mellé teszünk, nekünk nagyon jó érzés a saját készítés.

margit2 2015.03.21. 08:05:36

@greenfo:
Na igen, az tény, hogy a saját sokkal finomabb, de azért én néha veszek, időhiány, vagy csak nincsen éppen kedvem csinálni....???
De ma megint sütök! ... Ez kapósabb itt is!!! :-)
süti beállítások módosítása