Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Én pontosan így vagyok ezzel... Ha csinálok rétest, akkor csak bolti leveles tésztával... (2024.04.25. 19:41) Rétes bolti réteslapból ismét...
  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Almás pite...

2015.04.12. 14:52 | margit2 | 6 komment

Itt a hétvége. Az ünnepről maradt sütik elfogytak, de azért valamit csak ki kellett találnom. Már egy ideje nézegettem a fagyasztót, hogy van pár adag reszelt alma is még benne tavalyról.. Talán augusztus óta nem is sütöttem pitét. Itt volt az ideje. Na és hogy milyen kapós is lett! Valahogy most nagyon eltaláltam! ... Meg az alma is finom ízű volt, amit elővettem. 1 kg-os adagot vettem elő, de még 1 friss almát hozzáreszeltem. Aztán együtt megpároltam 2 evőkanál nyírfacukor hozzáadásával... Persze a sárgabaracklekvár sem maradhatott ki belőle...

A receptje megtalálható itt:      ... Almás pite

 

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr357360612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aloha3 2015.04.15. 17:56:59

Imádom az almás pitét, de már oly régen sütöttem. Biztos ez is nagyon finom lett, jó vastag töltelék van benne, így az igazi! :-)
További szép napot kívánok neked kedves Margitka! :-)

margit2 2015.04.15. 19:31:24

@Aloha3:
Erika!
Bizony én is elég régen sütöttem már... Az idén ez az első... De kapós is volt! Lesz majd ismétlés, mert van még a fagyasztóban is reszelt alma, és már ideje felhasználni...
Köszi, Neked is szép napot továbbra is. :-)

greenfo 2015.04.15. 22:57:14

Nagyon szép ez a sütid is!
Valahogy mostanában több ilyen "egészséges" sütit készítek. Én az almát már párolva teszem üvegekbe, ilyenkor csak ki kell bontani, és mehet a tésztára. Nem foglalja a helyet a fagyasztóban. Póbálom úgy, ahogy nagyanyáink csinálták, mikor még nem volt hűtő. Zöldbabot, tököt is üvegben teszem el.

margit2 2015.04.16. 07:48:14

@greenfo:
Szerintem is érdemes a már bevált és régi nagyon finom sütiket csinálni... Nekem is volt alma elrakva párolva, én őrölt fahéjat is tettem az üvegekbe, de már sajnos elfogyott... A zöldbabot is szeretem elrakni üvegbe is.. A múlt héten fogyott el az utolsó üveggel, már csak a fagyóban van... De mi is mondtuk a férjemmel, hogy lehet többet kellene üvegekbe tenni, mint régen is... mert éppen egy délelőtti nagy bevásárlásról késve értünk haza, de az utolsó üvegnek köszönhetően hamar kész lettem az ebéddel. :-)
Tököt viszont nem tettem még el üvegbe... Te azt mivel tartósítod, hogy csinálod?

greenfo 2015.04.19. 18:45:01

@margit2: A tököt legyalulom, besózom, közben darabolok bőven kaprot. Ekkor a sótól levet engedő tököt ezzel felforralom, (esetleg egy deci vizet még teszek hozzá) és rögtön üvegekbe rakom. Ha csavaros az üvegem, néhány percre lefordítom, majd szárazdunsztba teszem (hűtőtáskám hőtárolását kasználom itt) Aromatartó fólia esetén a szalicilbe mártott késpengét az üveg pereméhez ütve pici szalicilt teszek rá - szárazdunszt.
1-2 kisüveggel próbáld ki, hátha bejön Neked is.

margit2 2015.04.19. 21:35:08

@greenfo:
Köszi szépen. Majd pár kis üveggel kipróbálom... Csak én és a férjem eszi meg a tököt, a fiaim sajnos nem szeretik.. Túl sok úgysem kell....
süti beállítások módosítása