Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Villámszilvás...

2015.08.04. 13:45 | margit2 | 2 komment

Szépen terem folyamatosan egyenlőre  a paradicsom a kertben... Tegnap már nagyobb lábosban főztem be. Lett is 20 üveggel, ami között van fél literes, 7 dl, és 1 literes, sőt még nagyobb üvegekkel is.... Jóval több, mint 10 liter. Majd 2 nap múlva kiszámolom, hogy mennyi, ha kiszedjük a száraz dunsztból. .... Meg maradt fél liternyi, azt meghagytuk kóstolónak.

 

De délután már kívántunk egy kis sütit... Mivel nem sok szilvát talált a férjem már a fán, csak egy villámszilvást sütöttem.  Most nem tepsiben, hanem úgy, ahogy  a receptben is van, tortaformában készítettem... De egy kicsit több volt a szilva, vagy lehet, hogy a tej is valamennyivel, mert tovább kellett sütni... Tűpróbát csináltam, és ráhagytam még 10 percet, és tetejére tettem sütőpapírt, hogy az ne égjen le a hosszabb sütési idő miatt... 

Ma már ebéd után csokoládépudinggal ettük, az nagyon finom hozzá.

A receptje megtalálható itt:  .... Villámszilvás

 

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr837678874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2015.08.06. 10:54:02

Nagyon szeretem a szilvás süteményeket, különösen a mákos-szilvás lepényt, de ez is biztosan finom .
A mi kis fánkon még csak 10-15 szilva termett, de majd jövőre. Kaptam a szomszédból egy jó nagy tállal, de azt elraktam télire, mert az unoka nagyon szereti a szilva kompótot.
Viszont utána egy kis túrós édességet sütöttem, mert a túrósat mindenki kedveli. Van még mit elraknom nekem is, paprika krémet szeretnék főzni még, nem sóval csupán, hanem hagymával, és fűszerekkel, és persze pár üveg olajos paprikát, de azt hiszem pár napot várok, mert ebben a hőségben elviselhetetlen a befőzés.

margit2 2015.08.06. 13:43:24

@Amerika24:
Mi is szeretjük a szilvás sütiket is. A férjem a mákkal különösen!... De a régi fáink kiöregedtek, az újakon meg nekünk is kevés volt még az idén....
A túrós sütik is nagy kedvencek itt is. :-)
Most én is várok a befőzéssel még 1 hetet, mert csak hajnalban lehetne dolgozni egyenlőre... De remélem, hogy lesz bőven még paradicsom akkor is...
süti beállítások módosítása