Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.
  • margit2: @Amerika24: Szerintem érdemes lenne megkóstolnod majd, ha lehetőség nyílik rá a selyemfűmézet. Mi ... (2023.11.23. 06:54) Kókuszos, sajtos tallér, lángos és krémes... méz!

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Almás kecsap főzés....

2015.08.20. 18:48 | margit2 | 4 komment

Tegnap egy nagy 25 literes lábosban kezdtük el főzni az almás kecsapot. Tavalyról már csak 1 kis üveg 2,8 dl -es üveggel van maradék. Nálunk ebből nagyon sok fogy... A második képen látni, hogy már a megfőzött és ledarált paradicsom, alma, és a többi hozzávaló szépen főtt. Itt már habosodott rendesen. Még körülbelül fél órát kellett főzni, míg elfőtte a habját, aztán kimertük a megtisztított üvegekbe. 13,5 liter lett. Még a száraz dunsztban vannak az üvegek, jól betakarva. Hagyom még hűlni, majd holnap reggel feldátumozom az üvegeket, és mehetnek a spejzba.

A receptje megtalálható itt:     .... Kecsap 2 (a boltival egyező ízű)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr567721852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2015.08.22. 07:03:01

Én is főztem az idén , tavaly kimaradt, s bizony hiányzott. A te receptedet használtam, nem is tudom melyiket, de most először tettem bele cukkinit, amit ez idáig nem szoktam.

margit2 2015.08.22. 07:52:49

A cukkini azért jó bele, mert egy kicsit sűrít rajta. :-)... Nekem is hiányozna... Még akarok paradicsomlét is főzni, mert szépen van a kertben, már szedtünk is le egy újabb adagot, ott van egy asztalon a hársfa alatt... Talán hétfőn, vagy kedden főzhetjük is...
Mindig akkor kell főzni, amikor van jó termés... mert bizony volt egyszer már olyan évünk is, hogy csak 1-szer tudtunk befőzni, kb. 6-7 liternyit, aztán tönkrement a kertben valami betegség miatt a többi...
A spájzban meg eláll akár évekig is, amit elteszünk. :-)

greenfo 2015.08.22. 23:29:37

Ez évben nálunk az "egyszer tudunk főzni" a valóság. Ezért elmarad a kecsap főzés. Van egy sor jóféle paradicsomunk, ami gyönyörű zöld, és ha szép szeptemberünk lenne, abból talán főzhetnék. Ezért várom a vénasszonyok nyarát!

margit2 2015.08.23. 07:48:12

@greenfo:
Szerencsére a férjem az idén nagyon korán elvetette a magokat, és igazán hamar lett palántánk... A sok öntözés és kapálás is meghozta az eredményt.. A nagy meleg ellenére meghálálták a gondozást... de ez tényleg az Ő szorgalmának köszönhető. :-)
A szeptemberi jó időt még természetesen én is várom! :-)
süti beállítások módosítása