Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Diós csiga...

2015.09.24. 14:53 | margit2 | 3 komment

Már elég régen sütöttem diós csigákat... Tegnap miután összeszedtem a diót, a férjem meg is jegyezte, hogy süthetnék már... Mivel már többször megígértem, hogy majd sütök.. ma meg is csináltam. Dupla adagot sütöttem, mert ugye 1 tepsi az semeddig sem tart... ha már nekiállok, akkor legyen!  :-)

A receptje megtalálható itt:  ... Diós csiga

Tegnap szépen meg is száradtak a diók, 3 tepsivel lett... Este összeszedtem, és necchálóba rakva a helyére került. Még folyamatosan potyog a dió, remélem, hogy lesz elég, mert nagy kedvenc a családban! .. Bár én magam már kevesebbet merek enni, de a többieknek szabad többet is...

Ma  a mogyorót is összeszedtem, a nagyobb szemű az idén terem először, abból kevés lett, de azért lesz majd süti télen ezekből is:

Körülbelül 5 éve rakok ki minden tavasszal 3-4 cserép viaszvirágot a teraszra... 2012-ben  nagyon szép virágja lett, de csak egyen... Azóta sajnos nem virágzott.. Az idén is többször megnéztem... azért így is hangulatosak a lezúduló levelei.. Aztán ma vettem észre, hogy újra van 1 virág! Na nem olyan nagy, de örülök neki!  :-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr537818254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

greenfo 2015.10.02. 22:54:00

Az egy kis virág, bizony egy csokor virág! És milyen illatos!
Ha ritkán virágzik, akkor az annál becsesebb. Nekem egy 15 éves viaszvirágom halt meg 2 éve. Talán nem volt elég becsben tartva.

A diód nagy szemű?
Én szeretnék fát cserélni. Szeretném kivenni, és helyére egy kevésbé gyorsan növő, nagy szeműt, és hamar termő fát szeretnék. A mogyoró is csodálatos.

margit2 2015.10.03. 06:50:18

De rég láttalak, már hiányoztál ám! :-) Remélem, nem beteg voltál!

Sajnos elég ritkán virágzik a viaszvirágom... és tényleg illatos!!! Ezt eddig észre sem vettem... :) 2011-ben volt rajta először nálunk virág.
Ez egy nagyon igényel virág, nem sok törődést igényel, és hálás! :-)
Sajnálom, hogy a Tiéd tönkrement... Csak 1 cseréppel volt?

Igen, ez a nagy szemű dióm, de van egy fa, ami még ennél is sokkal nagyobb, azt Győrből kaptam még, de sajnos nálunk nem annyira elálló, mint ott... Meg van egy kis szemű diófánk is, de az legalább egészséges, és évekig is eláll.
A dió az a fa, ugyan gyorsan nő, de csak sokára terem... itt azt szokták mondani, hogy az unokáknak ültetik...

A mogyorónak örülök, már 3. éve van a helyén, kétszer megmetszettük, most terem először.. a régi bokron már alig van termés, igaz, hogy a diófa is fölé nőtt már...
süti beállítások módosítása