Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Sült túrógombóc és croissant...

2016.02.28. 07:46 | margit2 | 8 komment

Pénteken nem akartam lefagyasztani a túrót, pedig én is főztem ki egy nagyobb mennyiséget, meg vettem is a hét elején... aztán csak megmaradt. Ezért döntöttem úgy, hogy sütök túrógombócot... De 20 dkg-al több volt a túróm, adtam hozzá 1 + tojást még, de más mennyiségen nem is változtattam. Nem bántam meg, mert így sokkal de sokkal finomabb lett a végeredmény... Mindig pudinggal esszük. Ráadásul a mellé főzött étcsokoládés pudingba elfelejtettem cukort tenni... mert megzavartak a főzése közben...még szerencse,  hogy ízesítésre tettem bele egy jó nagy darab tejcsokoládét, ami még a télapóból maradt. Már máskor is tettem pudingba, de most igazán jól jött.

Tegnap pedig croissant készült, mégpedig egy kicsit más mennyiséggel az is... A liszt 10 dkg-al több, és a kenéshez a töltelékbe a vajat bővítettem 20 dkg-ra... Tegnap nagyon finom volt, kíváncsi leszek, hogy ma milyen.

A receptek megtalálhatóak itt: .... Sült túrógombóc    ...Croissant

 

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr248425134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kincse- 2016.02.28. 13:26:13

Ezek a kiflik a gyengéim. :)
Amikor több darabot csinálsz, pl. ha dupla, akkor egyben kevered össze az egészet, és nem változtatsz az összetevőkön?

pitypangoss · http://kataablog.blog.hu/ 2016.02.28. 20:15:08

Nagyon szeretem/szeretném mindkettőt :))

margit2 2016.02.28. 21:27:07

@Kincse-: Van amikor variálok, hiszen szeretek kísérletezni... de mostanában már elég ritkán sütögetek kelteseket... Próbálok kicsit könnyebb, egészségesebb ételeket készíteni... De ugye néha azért lehet"bűnözni"... :-)

margit2 2016.02.28. 21:28:17

@pitypangoss: Ezzel én is így vagyok... és a családom is! Mindenki meg volt elégedve a hétvégén. :-)

Kincse- 2016.02.29. 09:57:16

@margit2:
Azt kérdeztem volna, hogy a croissant, (kiflinek nevezve) ha dupla mennyiséget akarok, akkor minden adalék dupla legyen benne?

margit2 2016.02.29. 10:07:10

@Kincse-: Igen, mindegyikből dupla mennyiség kell. Sok sikert hozzá!:-)

Kincse- 2016.02.29. 10:21:48

@margit2:
Köszi, hamarosan elkészítem, nem tudok ellenállni :)

margit2 2016.02.29. 11:32:52

@Kincse-: Rendben, aztán várom a visszajelzést majd! :-)
süti beállítások módosítása