Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.
  • margit2: @Amerika24: Szerintem érdemes lenne megkóstolnod majd, ha lehetőség nyílik rá a selyemfűmézet. Mi ... (2023.11.23. 06:54) Kókuszos, sajtos tallér, lángos és krémes... méz!

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Hókifli...

2016.05.20. 18:31 | margit2 | 2 komment

Ma csodaszép idő volt egész nap. A mosógépemet is kétszer beindítottam, és már ebéd után minden ruha meg is száradt. Főzni is kellett. Csicseriborsó levest főztem, de annyit, hogy holnapra is legyen leves. Másodiknak pedig kölest  főztem egy kis dinsztelt hagymával és baconnal, amire marhahúslevest öntöttem, így nagyon finom lett. Hozzá még citromos gombaszószt is csináltam... Aztán a kertben is szorgoskodtunk...

De én délután már nekiálltam sütni. Mégpedig hókifliket,  mégpedig másfél adagot, így legalább 60 darab lett. A hétvégén lesz mihez nyúlni, ha nasi kell.. ez sokáig el is állna... ha megmaradna... Most a diós töltelék is nagyon finomra sikeredett. Mivel volt 3 db tojásfehérje, felvertem habnak 1 csipet sóval, tettem bele cukort, vaníliás cukort, citromhéjat, és az előzőleg egy pici rumaromás tejbe beáztatott 1 maroknyi mazsolát, a tejjel együtt belekevertem. Majd pár evőkanál szilvalekvárt és kevés zsemlemorzsát adtam hozzá. Nagyon jó lett, kezelhető az állaga, és finom!!!. Máskor is így töltöm meg! :-)

A receptje megtalálható itt:   ... Hókifli

 

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr938735122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kincse- 2016.05.22. 21:06:20

Diósan elég száraz süti nekem, és nagylány korom óta nem is készítettem ilyet.
Barátnőm sűrűn csinál ilyet, és kikerget a világból, amikor meg kell kóstolnom. :) Meg a diós hájas tésztájával, brrr...olyan, mintha papírt rágcsálnék.
Ez a hókifli nem karácsonyi süti?

margit2 2016.05.23. 07:14:15

@Kincse-: Pontosan ezért variáltam a töltelékkel is, ahogy írtam is fent! ... Így, hogy tojásfehérjebabbal, és lekvárral kevertem a diót isteni lett, könnyen kenhető a krém! Ez a süti karácsonykor is, de bármilyen ünnepkor süthető, a lényeg, hogy jó krémet keverjünk ki hozzá! Sütőlekvárral is szoktam készíteni, és a Horthy-diós krémje is tökéletes hozzá! :-)
süti beállítások módosítása