Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Sajtos spárga árpagyönggyel, brokkolival...

2016.05.25. 07:04 | margit2 | 6 komment

Én csak most vettem először spárgát, de már sok jót hallottam róla, gondoltam kipróbálom... Vettem elő bacont a fagyasztóból... Arra gondoltam, hogy hasonlóan készítem el, mint  a baconos csirkemellet sajttal töltve... Csak előtte 8-10 percig sós vízben főzni kell a spárgát, majd hideg vízbe rakni, hogy szép zöld maradjon. Igazán finom lett, és tényleg nagyon egészséges étel, gyorsan elkészíthető! .Azt már biztos, hogy lesz ennek még ismétlése! 

A receptje megtalálható itt:  ... Sajtos spárga árpagyönggyel, brokkolival

 

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr638745304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kincse- 2016.05.25. 08:42:45

Tegnap főztem gerslivel egyszerű ételt, kolbásszal, pirospaprikásan, ma is ezt eszem majd.
Már korábban is csináltam, csak így natúr köretnek, mint te, de nem tudom megszeretni, csak megeszem.
Szóval, nem olyan, mint mondjuk a lencse is, hogy szinte magában is jó íze van, ha nem fűszerezem. Ráadásul a gerslinek olyan fura állaga van, még egyszer sem sikerült annyira szétfőznöm, hogy ne szemenként kellene elrágcsálni. Persze így teljesíteni lehet a sok rágás elméletet, amit evéskor javasolnak. :)

A spárgával meg úgy jártam 2 hete, vettem fél kg fehér spárgát, és olyan fás volt, hogy nagyon vékony bele maradt, meg is untam a pucolását, és csak a végén lévő 6-7 cm rügyet használtam. Úgyhogy ez sem lesz a kedvencem.
(most jól kipanaszkodtam magam :))

margit2 2016.05.25. 11:42:40

@Kincse-: Na igen a gerslinek több főzési idő kell... sokkal hosszabb ideig tart, mire kellően megpuhul... mivel tudom, hogy nagyon egészséges, csak főzök időnként... Viszont a fűszerezés szerintem is nagyon fontos! Én szoktam beletenni borsikafüvet és tárkonyt... de ez is ízlés dolga....
De valóban más, mint például a rizs is... stb.

Ahogy fent írtam, most vettem először spárgát. Persze előtte utána kutakodtam a neten...
Láttam, hogy van fehér is, de mivel a zöldet zsengébbnek láttam, ezt választottam... Talán jobban is járunk vele! ... Meghajlítottam mindegyiket, ahol roppant ott letörtem, és a fás részt eldobtam.... Nekünk ízlik, így ahogy leírtam máskor is meg fogom csinálni...
Ami viszont elsőre nem sikerül valamiből, annak a receptjét nem írom le, és nagyon ritkán próbálkozom vele újra... :-)

Aloha3 2016.05.26. 13:51:47

Én úgy kb. 10 évvel ezelőtt Németországban ettem spárgalevest. Egy kis falu vendéglőjében csak ez az egy leves volt. Nekem nagyon ízlett ! Attól kezdve ha volt valami spárgás étel az étlapon akkor jöhet. Mi már nagyon várjuk tavasszal, hogy tudjunk venni nagyon szeretjük. Állítólag egészséges étel, gazdag vitaminokban.

margit2 2016.05.26. 16:09:44

@Aloha3: Na majd talán levest is készítek belőle, mert igazán könnyűnek és gyorsnak találtam a vele való dolgozást... Talán szerecsendióval és tejszínnel ízesítem majd... Szerintem az is finom lesz! :-)

greenfo 2016.05.26. 21:57:33

Egy hete én fehér spárgát vettem. Úgy jártam vele, mint Kincse. Pucoltam, lehúztam a héját, de bizony maradt ott bőven. én is most ismerkedek vele. Megpároltam, és 3 szálanként sajtszelettel baconbe csomagoltam, úgy sütöttem meg. Finom volt, de a spárga nagy része a tányér szélén maradt. Nagyon nem zárkózok el előle, de legközelebb zöldet veszek. Igazából jó lett volna korábban értekezni ezekről.
Én ma hajdina köretet készítettem. A gerslit szeretem, használom, de önálló köretet még nem készítettem.
Most megnézem Margitka az eperlekvár, vagy dzsem készítését Nálad.

margit2 2016.05.27. 06:49:54

@greenfo: Most már nekem is meg van a tapasztalat spárga ügyben. Zöldet kell venni, mégpedig lehetőleg vékonyabbat, zsengébbet!... mert minél több benne a vastagabb, annál több lesz benne a kidobandó rész... Én is készítettem egy kis hajdinát köretnek, mert kevés volt a gersli maradék. Én újabban marhahúsleveskockát főzök fel 3 pohár vízben, ez 1 pohár hajdinához elég. jó ízesítő hozzá a borsikafű, tárkony és természetesen só. Ja és ugyanúgy, mint a rizs főzéshez, ebbe is teszek vöröshagymát, és bacont párolok bele.
Nekünk most már kevesebb az eper, ami terem, el is fogy, amikor leszedem. Már pár éve nem is főztem be lekvárt. De amikor még sok termett, akkor amennyit lehetett megfőztem.. még most is van maradék a spejzban. :-)
Nálunk a legjobban a sárgabarack és szilva fogy, de mindegyikből van még.
süti beállítások módosítása