Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.
  • margit2: @Amerika24: Szerintem érdemes lenne megkóstolnod majd, ha lehetőség nyílik rá a selyemfűmézet. Mi ... (2023.11.23. 06:54) Kókuszos, sajtos tallér, lángos és krémes... méz!

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Vargabéles....

2016.11.14. 18:32 | margit2 | 6 komment

vargabeles2016.jpg

Szombaton csicseriborsó levest főztem, és lángost sütöttem ki hozzá. Aztán délután, hogy édes is legyen, egy tepsi vargabélest is sütöttem, ami nagyon finom lett aszalt szilvával a túrótöltelékben.  Ma pedig a vasárnapi ebédről maradt húslevest és  rakott rizst ettünk, amihez céklasalátát és meggyes-cseresznyés mártást is készítettem. Mivel  volt egy kis időnk , hogy nem kellett főzni, csak a mosógépet indítottam be... Aztán nekiálltunk és a fiammal, aki ma is itthon van szabadságon a kréker receptje után rudakat vágva, sós nasit is sütöttünk. Igazán finom lett

kreker-rud-2016.jpg

A receptek megtalálhatóak itt:  ... Vargabéles    ... Kréker rúd formában

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr4311960993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kincse- 2016.11.14. 20:55:34

Tetszik a kréker, le is írtam a receptet, köszi!
Tegnap éppen sós túrós rétes csináltam, természetesen bolti réteslapból.
A múlt héten sütöttem még egy érdekes almást magamnak, amiben kókuszliszt, darált dió, útifűmaghéj és alma volt, azóta is ez az édességem, nagyon ízlik.

margit2 2016.11.15. 07:57:32

Én is imádom a sós sütiket!... persze édeset is kell néha sütni, a férjem az édes szájú... :-)
Jól hangzik az almás sütid a hozzávalók alapján... Felraktad a blogodba?

Kincse- 2016.11.15. 08:43:27

@margit2:
Nem raktam fel, és nem is foglalkozom vele, mert megtalálható a neten. Amúgy is állandóan alakítom a kész recepteket, ritka az, ha eredeti marad. Az almás receptben mandulaliszttel készítik, amit én dióval helyettesítettem, mert a mandulaliszt őrült drága.
Az este amerikai pitéket néztem, az egyik filmben szerepelt, és kedvet kaptam kipróbálni, hogy mitől kedvencük ez az egyszerű süti. Egyet most tanultam meg, hogy vaj és liszt alapú tésztákat nem szabad túl vizezni, hogy összeálljanak, mert kemény lesz. Eddig a kényelmesség miatt ebbe a hibába estem, hogy a igyekeztem tejjel, vagy vízzel gyúrhatóbbá, nyújthatóbbá tenni, de megbosszulta magát, szokatlanul kemény lett az omlóssága helyett. Szóval most ezért fogom kipróbálni a pitét, és történetesen van már egy ideje pitesütő tálam is. Azért elég érdekes, milyen kicsiségen múlik egy sütit jól elkészíteni. Nem beszélve a sütő készülék miatt is.

margit2 2016.11.15. 18:21:37

@Kincse-: Én is szeretek kísérletezni, és bizony gyakran módosítok a saját receptemen is, ha jobb lesz valamitől a végeredmény... Mindig tanul az ember! :-)

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2016.11.15. 19:00:01

Nagyon szeretem a vargabélest, de már régen sütöttem. Emlékszem utoljára születésnapra, a torta mellé...mert ezt a gyerekek is imádják nem csak én.
Mióta kiderült, hogy lányom lisztérzékeny, nem is sütök, mert ez egy nagy adag, és nem bírjuk megenni, és nem is tudom, hogy leveles tészta van e gluténmentes, talán szélesmetélt még akadna.
Még jó , hogy a te citromostortádra rászoktam, annaki az alját simán megsütom rizs liszt és kukorica liszt keverékével, szépen feljön, túros is, és ezt eheti, szereti.
Gondolkozom rajta, hogy mi lenne, ha ebbe a piskóta tésztába diót tennék? Vajon sikerülne?

margit2 2016.11.16. 19:05:07

@Amerika24: Vargabélest is lehet kisebb tepsiben készíteni... Most már én is gyakrabban felezem, harmadolom, vagy akár negyedelem is a sütéseket, hiszen napközben csak ketten vagyunk itthon... A fiatalabbik fiam Pesten lakik már, és a nagyobbik is csak este 6 óra körül ér haza, akkor meg már nem eszik sokat...
Én sem tudom, hogy miből van gluténmentes, de érdemes lenne utánanézned! :-)
A citromos tortát nagyon ügyesen megoldottad!
Szerintem érdemes lenne kikísérletezned kisebb mennyiséggel a dióval a piskótatésztát... Ha kipróbálod, akkor számolj be róla is! :-)
süti beállítások módosítása