Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.
  • margit2: @Amerika24: Szerintem érdemes lenne megkóstolnod majd, ha lehetőség nyílik rá a selyemfűmézet. Mi ... (2023.11.23. 06:54) Kókuszos, sajtos tallér, lángos és krémes... méz!

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Almás pite...

2017.02.19. 16:00 | margit2 | 4 komment

almaspite-2017-febr_19.jpg

A héten a fagyasztóládában spenótot kerestem, mert mártást akartam készíteni... meg is találtam, de megláttam, hogy még reszelt alma is van pár adaggal...ez adta az ötletet, hogy ma pite legyen. Mivel már elég régen nem sütöttem... Amikor reggel elővettem a fagyóból a majdnem 1 kg-os adagot, bizony nagyon össze volt állva... Nem akartam a mikróban felengedni, hanem egy nagy lábosba tettem fel a gázra, és kevés cukorral ott pároltam meg, miközben kiolvadt. De kicsit soknak találtam így a  levét, ezért nem csak őrölt fahéjat tettem bele, hanem öntöttem egy kis zabpelyhet is, hogy az majd felszívja... és persze egészséges is!... Így is lett, miután belekevertem, kitettem a teraszra hűlni a fedő alatt... Aztán langyosan kentem az almás tölteléket az alsó tésztára a tepsiben. Arra sárgabarack lekvárt kentem, majd megszórtam aranymazsolával és aszalt áfonyával. Arra tettem a tészta másik felét, végül lekentem 1 felvert tojással, amibe egy pici tejet is tettem, attól szép a teteje. Persze villával megszurkáltam, mielőtt a sütőbe tettem sülni, hogy  a felesleges gőz ki tudjon jönni...

A receptje megtalálható itt:     ... Almás pite

 

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr212273081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2017.02.19. 17:36:49

Fú, én is nagyon régen sütöttem almás pitét, de hát már úgy veszem az almát, s arra meg túl drágának találom. A hétvégén én is mélyhűtőt mustráltam, mi van még? van még meggy és cseresznye, van vajbab, vastag húsú pirospaprika, és persze rengeteg száraz bab, amit nem sokat ettünk. Többet kellett volna . Majd a jövő héten főzök jó bablevest, ez már biztos.
Azért a pite most nálunk is elmenne...

margit2 2017.02.19. 19:23:45

@Amerika24: Sajnos már nekünk is csak hibás, nem elálló almák termettek a fán... ezért amikor összeszedtem a fa alól, egyből összevágtam, vagy reszeltem, és eltettem a fagyasztóba... Szerencsére van még... Most már én is vásárolom az almát, amit enni akarunk nyersen.... Szerencsére elég közel van hozzánk Elvira-major, kocsival körülbelül 10 perc, ahonnét válogatva elég jól tudunk vásárolni, mert ott termelik... Időnként átmegyünk venni, most utoljára 160,-Ft/kg-os áron kaptunk szép almát.
Még nekem is van elég sok minden a fagyasztóban, tudok kiszedni zöld félét és gyümölcsöt is. :-)

Kincse- 2017.02.20. 17:53:36

Nagyon szeretem az almás sütit, és napokban gondoltam rá, mert az egyik almafajta eléggé fonnyadozik már, és azt fogom megpucolni.
Szép gazdag almást csináltál! :)

margit2 2017.02.20. 19:24:56

@Kincse-: Köszi, fogy is rendesen... Az almás süti itt is mindig kapós!... De igazad is van, ha már fonnyad az alma, akkor kell kezdeni valamit vele... én is szoktam kompótot, vagy almaszószt is készíteni ilyenkor belőle.... :-)
süti beállítások módosítása