Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Mákos-diós piskóta...

2017.04.24. 07:36 | margit2 | 2 komment

makos-dios-p-2017_04_23.jpg

Azért egy kis sütögetés még mindig kell...  a kerti munkák mellett is...Főleg a hétvégére, ezt várja a család. A szokásos sós túrós süti a múlt héten volt, és búvártúróst is sütöttem. Ja és kipróbáltam egy diétás palacsintát... A férjem találta a receptet a neten... Nincsen benne se liszt, sem pedig tej... Finom lett, de kevés, épp csak megkóstolni tudtuk... Banán, tojás, zabpehely, pici só és szódabikarbóna kell csak bele. Kicsit vastagabb a hagyományosnál, de tényleg finom! A fiam lekvárral, a férjem kávés-kakaóporral és tejszínhabbal, én pedig őrölt fahéjjal és nyírfacukorral megszórva ettem... mindenki elégedett volt... csak kevés a megadott mennyiség... de ez csak próba sütés volt most...

dietas-palacsinta-2017.jpg

Most pedig megint megsütöttem  az egyik nagy kedvencünkké vált kevert piskótát. Bevallom, hogy egy kicsit én is bűnöztem, mert a pudingra ami a süti tetején van, és csoki darabkákkal meg lett szórva, én is tettem egy kevéske tejszínhabot...

A receptje megtalálható itt:  ... Mákos-diós piskóta

 

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr2912449311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2017.04.24. 15:06:22

Finomakat sütöttél ismét. A piskóta így nagyon jól néz ki a tejszínhabbal, elhiszem , hogy ez mindenkinek ízlik.
A palacsinta rögtön felkeltette a figyelmemet, mert nincs benne liiszt, de van benne zabpehely, ami nem glutén mentes...így most ezt félre teszem. El kell áruljam, hogy riszliszttel sokat próbálkoztam/ talán ezzel kellene helyettesáteni a zabpelyhet/ és nagyon jó állagúkat tudtam a legutóbb sütni. Elárulok egy titkot, mióta csak kevés tejet, és sokkal több szódavizet teszek, sokkal puhább a palacsintám. Eddig is tettem , de a tej volt túlsúlyba, most pedig fordítva. Meglepődtem az eredményen.

margit2 2017.04.24. 18:29:55

@Amerika24: Én is veszek időnként rizslisztet is, szeretek időnként kísérletezni... De azért most, hogy beindultak a kinti, kerti munkák is, kevesebbet sütök... A palacsinta tésztájába én is kevesebb tejet teszek, de vizet rakok bele szódavíz helyett, és kevés szódabikarbónát is adok hozzá.. Ja és mindig reszelek a tésztába egy almát is... Na ebből most az alma kimaradt...
süti beállítások módosítása