Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Sárgabarackos lepény...

2017.07.10. 10:59 | margit2 | 4 komment

sblepeny-2017.jpg

Tegnap sütöttem egy nagy tepsi sárgabarackos lepényt. Mivel már az utolsó barackok is beértek, tovább nem várhattam vele... Frissen pedig muszáj sütni!... Annyira kapós volt, hogy ma is meg kellett sütni, mert estére el is fogyott az egész... Már a mai is készen van, de még forró... Ebédre azért már felvághatom... A meggyes lepényem receptjét használtam fel, de ebbe csak 15 dkg cukort tettem!... Ja és a lisztet is variáltam, 30 dkg  a finomliszt, és 10 dkg teljes kiőrlésű zablisztet tettem bele. Nagyon jól sikerült, így fogom máskor is készíteni.  Most csak a tegnapit tudom megmutatni.

A recept pedig itt megtalálható:  .... Sárgabarackos lepény

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr2512652565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2017.07.12. 07:12:09

Én ma akarok sütni barackos lepényt, de még mindig nem elég puha a barackunk. Viszont a lekvárnak való már be van cukrozva/ azt úgy kaptam, nagyon puha volt/. Olvasom a recepted, és látom, hogy nem dagasztott tészta, valami egészen más. Én ma élesztős, dagasztottat csinálok. Érdekes ez a recept, ez olyan piskóta féle lehet, szép magas a tésztája.

margit2 2017.07.12. 07:42:48

Nekünk tegnapra letermett a sárgabarack... talán 1-2 szem barack maradt a fa tetején.. bár szerintem az éjjeli vihar azt is lerázta.... Még egy kis tállal tettem be a hűtőbe pár napig lehet enni... a többit pedig befőztem lekvárnak...
Igen, jól látod, hogy piskóta félem, de nagyon finom a tejföllel. El is döntöttem, hogy többféle gyümölccsel megsütöm még. Nagyon bevált ez a recept! :-)
Az élesztős is biztos finom lesz, mostanában én ritkábban sütök élesztővel... Ez gyorsabb, és mindenki meg volt elégedve vele, aki megkóstolta.... ez a lényeg! :-)

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2017.07.12. 16:16:24

@margit2:
Igaz, a lényeg , hogy a családnak ez ízlik...biztosan finom lehet tejföllel, tojással. Ki fogom én is próbálni, s azt mondod más gyümölccsel is lehet, akkor meg tényleg lehet variálni.
Az előbb fejeztem be a lekvár főzést, nem is számoltam mennyi lett, de két kis pohárba tettem kóstolót, az unokának, meg magunknak. Reggelire vajas kenyérre nagyon szeretem. Majd hozom a képeket, ha lesz lepény is...

margit2 2017.07.12. 16:38:50

@Amerika24: Igen, a gyümölcs édességétől függ a tésztába a cukor mennyiség rakása... mert például a meggyesbe több cukor kell.. .

Biztos finom lett a lekvárod! Majd megyek nézelődni ! :)
süti beállítások módosítása