Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Én pontosan így vagyok ezzel... Ha csinálok rétest, akkor csak bolti leveles tésztával... (2024.04.25. 19:41) Rétes bolti réteslapból ismét...
  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Hajdina párolva köretnek....

2014.05.22. 14:10 | margit2 | 6 komment

Tudom, hogy a hajdina mennyire nagyon hasznos és egészséges növény, azért még utánaolvastam az interneten is... Nagyon értékes, vitaminokban gazdag, és ha jól készítjük el, akkor még finom is. Itt is olvashattok róla:  Hajdina  ... na és többek között még itt is: Hajdina ...

Ma párolva készítettem el, nagyon finomra sikerült. Már pár hete csináltam gombócokat, amihez frissen szedett sóskamártást főztem.... De akkor még nem tudtam, hogyan is célszerű elkészíteni a hajdinát... Most már tudom!

A receptje megtalálható itt: .... Hajdina párolva köretnek

.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr776195087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aloha3 2014.05.22. 17:34:41

Soha nem készítettem még hajdinát köretnek, igaz már olvastam róla milyen egészséges. Mostanában mi is kerüljük a hagymányos rizs, krumpl,i tészta köreteket, ki fogom majd próbálni.

margit2 2014.05.22. 18:35:46

@Aloha3:
Én is elhatároztam, hogy időnként ezt is bevonom az étkezésekbe, pontosan a sok hasznos jó tulajdonsága miatt.... Kíváncsi leszek, hogy Neked hogy fog ízleni majd! Ugye elmeséled, ha megcsinálod... :-)

Kincse- 2014.05.22. 19:55:44

Még nem főztem hajdinát, bár a lányom ajánlotta, csak tisztára elfelejtkeztem róla.
Annyi új, egészséges dolgot kellene bevezetni, nem is értem, miért lett ez a magyar konyha ennyire kilúgozva. Állítólag a régiek egészségesebben étkeztek. Persze nem térhetünk vissza a szalonna és hagyma étkezéshez, ami egykor egészséges párosítás volt, de szellemi munka mellett ez már nem válna be..

margit2 2014.05.22. 20:15:17

@Kincse-:
Anyukám is mondta, hogy apu mindig azt mondta Neki, hogy gyermekkorában termeltek hajdinát, és állandóan gombócot csináltak...rengeteget evett... én meg nem is hallottam róla otthon, csak 1-2 éve először...
Mindenesetre érdekes az íze, a fűszerekkel lehet kedvünk, ízlésünk szerint megcsinálni.... A lényeg, hogy egészséges, és jó élettani hatásai vannak! ... Én biztos, hogy máskor is és mást is készítek még belőle! :-)

Kincse- 2014.05.22. 21:07:03

Kénytelen az ember elővenni az ősök receptjeit, bár nem tudom, hogy tényleg sok értelme van ennek a nagy hajcihőnek az étkezés körül.

margit2 2014.05.23. 07:00:38

@Kincse-:
Az biztos, hogy egy kicsit mi is túlzásba vittük az evéseket, ezt már magam is megállapítottam... Na a sütésekről nem is beszélve...
Most amióta visszafogom magamat, érzem, hogy nekem jót tesz a napi 5-6 étkezés, és főleg az, hogy sokkal kevesebbet is eszem minden alkalommal.... Pár kilót fogytam is, de így sokkal jobban is érzem magamat! ...
Az étkezéseket meg nem árt néha újítani, ne mindig ugyanazt együk... kell néha egy kis változatosság szerintem. :-)
süti beállítások módosítása