Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Én pontosan így vagyok ezzel... Ha csinálok rétest, akkor csak bolti leveles tésztával... (2024.04.25. 19:41) Rétes bolti réteslapból ismét...
  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Kókuszos...

2009.10.26. 15:48 | margit2 | 33 komment

.

Pár év múlva ideköltözik a szomszédunkba egy kedves francia házaspár. Már a nyáron voltak itt pár hetet, és összebarátkoztunk. Tudtam, hogy tegnap indultak kocsival, ezért még este sütöttem egy tepsi kókuszos sütit, hogy meg tudjam kínálni őket.

A recept megtalálható itt: ..... Kókuszos

.

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr496031094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dédike 2009.10.26. 15:56:17

Ez nálunk is menő.

margit2 2009.10.26. 16:05:48

Igen, erről a sütiről mindig eszembe jut a karácsony... Anyukám mindig megcsinálta az ünnepre, mivel Apukám rokonai Szombathelyről általában eljöttek hozzánk akkor. Ez volt a kedvenc süti, ami elmaradhatatlan volt! %razz% Most a piskótájába még kevertem 5 dkg darált diót is, és 1-2 kanál vizet, hogy ne legyen tömör. Fini is lett vele! %wink%

kata... 2009.10.26. 16:33:31

Ilyet szoktam sütni!És ha jól emlékszem(meg kellene néznem:D),a receptem iss hasonló-vagy pont ez:D Karácsonykor biztosan megsütöm!:D

margit2 2009.10.26. 16:50:13

Akkor karácsonykor majd gondolok Rád, mert én is meg akarom sütni, mivel tényleg a piskóta pillanatok alatt elkészül... A mártogatásra kell egy kis idő, de megéri, mert attól marad a piskóta sokáig puha! %wink%

Anna3 2009.10.26. 19:15:52

Hát ez egy örökkedvenc...Egyszer már csináltam a recid alapján, de valamit nagyon elszúrtam, mert ragadt a tészta s nem tudtam tepsibe tenni. Lehet, hogy a mézet? Vagy még csak nagyon kezdő voltam... A család mindenesetre nagyon örülne. Mi vonza a franciákat? Gyógyfürdő v. számukra olcsóbb élet?

amerika24 2009.10.26. 20:57:40

...szeretem...:)...mint általában a kókuszos sütiket...:)...én se hagyom sose ki karácsonykor...

margit2 2009.10.26. 22:25:24

Anna! A mézzel vigyázni kell. Bár nekem még sosem volt ezzel a sütivel problémám... %razz% Valószínű az utóbbi vonzza Őket. Mindenesetre szeretnek itt élni! %wink%

margit2 2009.10.26. 22:26:15

Amerika! Karácsonykor Te is eszembe fogsz jutni! %smile%

Ircsike 2009.10.27. 05:56:33

Az en Edesanyam is minden karacsonykor kitette az asztalra a rengeteg kokuszos sutemenyt. Meg mindig erzem a szamban azt a mennyei izt, pedig azota evtizedek szaguldottak el. A hagyomany azert megmaradt, mert en sem tudok lemondani a karacsonyi nagy sutemenyfelvonalsrol, aminek oszlopos tagja ez a kokuszos sutike.........

margit2 2009.10.27. 08:00:13

Ircsike! Bizony nálunk volt olyan év, hogy kihagytam a kókuszost, de hiányérzetem is volt miatta! .... Ezentúl mindig sütök majd!!!! %razz%

Ansa 2009.10.27. 16:55:13

Egy rakáson a két kedvenc sütim!!! Pogi és kókuszkocka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

margit2 2009.10.27. 17:20:16

Ancsa! Egyezik az ízlésünk! %wink%

pocakbebi 2009.10.27. 19:16:45

Én is ilyet sütöttem most Bia névnapjára hétvégén,már nagyon ráéheztem!Meg a 3bit sütit,meg utipogit.:)Biának a 3bit jobban bejött,de azért minden elfogyott mára!

margit2 2009.10.27. 20:09:07

Ez a három jó választás volt! %razz%

Krisszta 2009.10.28. 22:29:03

Nálunk 1 hónapja volt, nagy kedvenc... Jó éjszakát Margit! :-)

azila 2009.10.28. 23:41:21

Kedves Margit! A Sült túrógombócnál nem tudok kommentet írni, mert nem tudom hol kell, ezért itt írom meg, amit szeretnék. Itt is és a honlapodon is Dorinának tulajdonítod ezt a receptet, de ez nem az övé. Már megszoktam, hogy a receptjeimbe és a fotóimba ütközöm mindenfelé a neten, de ezek között van néhány, amire igazán büszke vagyok, ami saját találmány, és nagyon nem örülök, ha ez más neve alatt jelenik meg. Tudom, hogy ez nem a Te hibád, hiszen nem tudhattad, hogy Dorina honnan vette, de örülnék neki, ha az is kiderülne, hogy ez Aliz konyhájából való. Nem az az igazi érdem, hogy valahonnan kimásolunk egy receptet, hanem hogy kitaláljuk. Egyébként meg nagyon örülök, hogy neked is tetszik.:) Itt van az eredeti recept 10 fotóval illusztrálva: http://azila.gportal.hu/gindex.php?pg=16561177 Üdv. Aliz

margit2 2009.10.29. 07:51:13

Szia Azila! Én is igy vagyok a saját recijeimmel mint Te! Nem vonom kétségbe, hogy a Tiéd a reci,de én, ha a fórumomba beírnak egy recit csak arra tudok hivatkozni aki hozta, azt nem várhatja el senki, hogy lenyomozzam a neten, hogy a Hoxán, a Tuti recepteken, vagy Azilánál találta e! Ezuton is gratulálok hozzá, tényleg nagyon jó recept. ... Amit Dorina a fórumomba hozott, az a saját készítése volt, saját fotójával illusztrálva.... Persze lehetséges, hogy az alapötletet éppen Nálad találta... Ezért mégegyszer dícséret illethet Téged...

margit2 2009.10.29. 09:06:01

Krisszta! Ez a kókuszos bizony már nagyon nagyon régi sütemény. Egész pici korom óta eszem már én is! %razz%

azila 2009.10.29. 14:00:06

Kedves Margit! Egyáltalán nem várom el, hogy nyomozz a receptek után, de ha valaki külön felhívja rá a figyelmedet arra, mint most én, hogy ő a recept forrása, a legkevesebb amit elvárhat, hogy ezt zárójelben jegyezd is meg a receptnél. Ennél nem csak az alapötletet vette át Dorina, hanem változtatás nélkül , kissé átfogalmazva az egész receptet, minden arányt megtartva, úgy, ahogy én itthon kikísérleteztem. Attól nem lett az övé, hogy otthon elkészítette és lefényképezte. Ha vetted a fáradságot és megnézted a belinkelt oldalt, akkor ezt nem intézheted el egy ilyen ironikus mondattal "Persze lehetséges, hogy az alapötletet éppen Nálad találta...", mert akkor tudod, hogy nem csak az alapötletet vette át. Ha téged ennyire nem zavar, hogy mások a saját receptjeiddel (ha vannak egyáltalán ilyenek) a saját nevük alatt fényezik magukat, akkor köszönöm szépen élek a lehetőséggel és a jövőben néhány jónak tűnő recepteddel találkozhatsz az oldalamon és kivételesen én sem írom majd oda, hogy kitől van, hisz Te sem foglalkozol a valódi forrással. Az én oldalamon mind a 640 ételt én készítettem el, sok ebből teljesen saját recept, nincs köztük mások által beküldött recept, és kép, amire csak a nevemet raktam rá, tehát nagyon jól tudom, hogy mennyi munkám van ebben már 3 éve folyamatosan. Ezt az egész vitát megelőzhettük volna egy kis gesztussal, ami neked semmibe nem került volna, csak pár karakter leütésébe. Még mindig leellenőrizheted itt, ha eddig nem tetted meg: http://azila.gportal.hu/gindex.php?pg=16561177 Üdv. Aliz

margit2 2009.10.29. 16:30:15

Kedves Azila! Megnéztem a berakott linket, ami azzal kezdődik, hogy: "Nem tudom, hogy ezt már más is kitalálta-e, én még nem találkoztam vele" Ezzel elárultad, hogy akár más is megcsinálhatta. .... Azt ezzel a beírásoddal nem tudod nekem bizonyítani, hogy Te kísérletezted ki... Még ha tényleg így is lenne, nem vagyok ezek után meggyőződve róla... Nyugodtan használhatsz az oldalamról recepteket, én biztos, hogy nem fogok szembetalálkozni vele a Te oldaladon, hiszen eddig sem látogattam, és ezek után sem szándékozom.

azila 2009.10.29. 17:32:33

Kedves Margit! Több, mint 10 éve nézegetem a netes receptes oldalakat (mert addig nem nagyon voltak a HIX-en kívül ételreceptekkel foglalkozó fórumok, honlapok meg pláne nem), meg van több 100 szakácskönyvem, és ezzel a variációval még nem találkoztam, de ennek ellenére senki sem jelentheti ki, hogy amit ő kitalált azt más nem találhatta ki függetlenül tőle, de hogy ezt a mondatomat kiforgasd azért, nehogy igazat kelljen adnod nekem, ez elképesztő. Már régóta nézegetem időnként az oldaladat, még abból az időkből, amikor nekem még nem volt honlapom, és most már értem miért nem tettelek be soha a kedvenceim közé.

margit2 2009.10.29. 17:55:44

Kedves Azila! Továbbra sem vonom kétségbe, hogy az alapötlet a Tiéd lehet. ... De mivel ezt a receptet, amit Dorina hozott, én kicsit hiányosnak találtam, nem volt a tej mennyisége meghatározva, nem volt a jénai tál mérete meghatározva, nem volt sütési idő, stb.... Ezért én is kísérleteztem vele, és kiegészítettem a megfelelő adatokkal. Ezek nálam már megtalálhatóak, amint láthattad is. ... Ha Te is kiegészíted ezekkel a mennyiségekkel, akkor a nálad is korrekt lesz már a recept....

azila 2009.10.29. 20:38:31

Kedves Margit! Most még mibe próbálsz belekötni? A tej mennyiségét azért nem írtam, mert a leírásban világosan szerepel, hogy "amennyit felszív". Ha szárazabb a zsömle, valószínű többet szív fel, mint a csak másnapos. A tál méretét meg egyrészt azért fölösleges leírni, mert ha kisebb gombócokat készítesz nagyobb felületű tál vagy tepsi kell, ha nagyobbakat, akkor meg nagyon is jól látszik a képeken, hogy mekkora. Szintén a képen jól látszik, hogy kb. milyennek kell lennie, ha megsült. Ezért sem szoktam írni sütési időt a receptjeimhez, mert pontosan látszik a képeken, hogy milyen, ha már megsült, és nincs 2 egyforma sütő. Amiket írsz csupa szőrszálhasogatás. E szerint az érdem a tiéd, mostantól a kiegészítéseid miatt már nem is az enyém, hanem a tiéd a recept. Írjam át a képet? Tegyem rá a Margit2 feliratot? Egyébként nem ez az első recept, ami az oldaladon fent van és az én oldalamról származik. Még akkor sem szóltam, amikor Fruzsina feltette a Verdens beste receptemet, amit én hoztam Norvégiából és fordítottam le, és 20 éve rendszeresen sütöm, és én raktam fel több, mint 10 éve a netre először, bár itt is vannak kiegészítések, e szerint ez mán nem is az enyém. A fórumod meg tele van a receptjeimmel. A Túrós-krémes pite is enyém, ezt is én készítettem először, még a fázisfotóimat is felrakták, úgyhogy lenne miről beszélgetnünk, de én csak a Sült túrógombócomnál szóltam. Szerintem hagyjuk abba ezt a sehová sem vezető vitát. Én úgyis hiába várom, hogy leírd azt a két szót, hogy "Aliz konyhájából", mert még helyette bebizonyítod, hogy a recept végül is a tiéd és ez csak téged minősít. Te is az a típusú ember vagy, aki támadással védekezik, és nekem ez a típus nem szimpatikus.

margit2 2009.10.29. 20:44:11

Azila! Jobb is, ha befejezzük, mert látom, hogy fáj az igazság.... Valóban lehet az hogy másnak nincsenek receptjei, csak neked, és belőled él a net...

azila 2009.10.29. 21:07:01

Én tényleg igyekszem, hogy ne abból éljen az oldalam, hogy mások beküldenek kész recepteket és képeket (veled ellentétben). Ennek ellenére az érdemeidet nem akarom kicsinyíteni és nem is értem, hogy ez az egész mire volt jó.

tibibá 2009.10.30. 17:16:02

Jónapot Azon a képen lévő ételt mi gyerekkoromban zsenice gombócnak hivtuk,édesanyám gyakran csinálta, sajnos ő már meghalt. De ő juhturóbol készitette és nem üvegtálba hanem tepsibe és a turot is ő csinálta.Most is érzem az izet holnap mi is elkészitjuk, örülök a receptnek.Ezt a kokuszos sütit mi is szoktuk csinálni, ez is finom.Üdvözlettel Tibibá.

ZV1 2009.10.30. 20:14:33

Szívesen lennék a szomszédod. ;)

margit2 2009.10.30. 20:42:36

Tibibá! Akkor jó étvágyat kívánok hozzá! %smile%

margit2 2009.10.30. 20:44:05

ZV1! Na áruld el, hogy hány kiló vagy? .... Ettől függetlelnül adnék ám mindenből! %wink%

M 2009.10.31. 19:30:22

Én a pogácsát válaszom. :) A kókuszt - végre valamit - nem szeretem. De a többség másként van ezzel. :)

margit2 2009.11.01. 17:00:40

M! Én mindegyiket szeretem, ezért felváltva meg is csinálom! %wink%

iluska 2009.11.05. 18:06:06

Ez egy örök kedvenc, valószínűleg országszerte. :)

margit2 2009.11.05. 21:16:59

Szerintem is!... Már egész kis gyermek korom óta sütötte anyukám ünnepekkor!...Nem lehet megunni! %wink%
süti beállítások módosítása