Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Én pontosan így vagyok ezzel... Ha csinálok rétest, akkor csak bolti leveles tésztával... (2024.04.25. 19:41) Rétes bolti réteslapból ismét...
  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Somlói galuska...

2024.02.13. 09:17 | margit2 | 2 komment

somloi-galuska-20240211.jpg

Az utóbbi időben, csak kevert sütiket sütöttem, mert azok nagyon gyorsan elkészíthetőek... Meg sós rudakat, de azokat is csak amik gyorsan süthetőek... a fagyasztó ládából...

De az elmúlt vasárnap már somlói galuska is készült, közkívánatra... Már nem is tudom, hogy hány éve volt utoljára... Természetesen most is variáltam. Nem főzhető pudingport használtam, hanem a Gála krémport, ami 3 perc alatt kész is... a közepére vaníliásat, a tetejére pedig mogyorósat. Nagyon nagyon finom lett! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr9218324947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2024.02.24. 07:32:29

Azelőtt nálam is gyakrabban volt somlói, de mostanában nem csináltam ezt a sütit. Meglepő, hogy mégis ettem, kb.két hete. A sógornőm küldte, és nagyon finom volt, vissza hozta a régi idők emlékeit.
Sütöttem viszont mézes krémest. A vőm hozott egy nagy üveg házi mézet, és megemlítette, hogy ő mennyire szereti a mézes krémest. Kicsit lapos lett , süthettem volna kisebb tepsibe, de mégis nagyon finom volt.
Rengeteg egy adag mézes, ezt te is tudod. Négy felé osztottam, és így minden szerettemnek jutott, sőt én is ettem három napig. Megismétlem, ha lesz időm és kedvem, de három laposat csinálok majd.

margit2 2024.02.25. 19:29:18

@Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a sütik készítése közé :)
A mézes krémes is nagyon finom sütemény! Na ez is elég régen volt már nálunk... Én 4 lappal szoktam elkészíteni.
De igazad van, ez eléggé sok, mert nem lehet megenni belőle egyszerre több szeletet... Legalábbis nekem már nem. Pedig nagyon szeretem...
süti beállítások módosítása