Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Én pontosan így vagyok ezzel... Ha csinálok rétest, akkor csak bolti leveles tésztával... (2024.04.25. 19:41) Rétes bolti réteslapból ismét...
  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Diós csiga....

2014.06.21. 21:10 | margit2 | 8 komment

Ma már muszáj volt megsütni a diós csigákat.... Napok óta kérte a férjem... Pedig szedtünk, málnát, epert és ribizlit is reggel a kertben, azért egy kis sütit is hiányolt... Hét közben már ritkán sütök, de azért a hétvégére valamit csak kitalálok, ha nem fagyizunk...  Ma dupla adagot csináltam, lett is 2 tepsivel... Holnapra is marad,így majd csak ebédet kell főzni...

A receptje megtalálható itt:  ... Diós csiga

.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr376396945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2014.06.22. 08:09:40

Nálam is első helyen a gyümölcsösek mennek most, a héten megsütöttem a fekete ribizlis sütit, de fél napig tartott, annyira finom lett friss gyümölccsel , másnap sütöttem krémest, abból még van mára pár darab, de azért ezt a diós csigát szívesen megkóstolnám a reggeli kávémhoz.
Van még dióm a fagyasztóban, így a következő talán egy diós torta lesz.

margit2 2014.06.22. 09:10:44

@Amerika24:
Ez a fekete ribizlis szelet nálunk is nagyon nagy kedvenc volt tavaly is egész évben, persze frissen az igazi! ... Az idén sajnos kevesebb lett, meg frissen majdnem mind el is fogyott... azért a fagyóba is került 1 pici... De piros ribizlivel is lehet sütni.... Éppen tegnap csinálta meg az egyik fórumozóm, hozott fotót is.. neki csak piros ribizlije van... Azért a feketének más az aromája...

Ezt a diós csigát főleg akkor szoktam sütni, ha sok tojásfehérje marad... ebbe is 4 db kellett... Szerintem ízlene... csak tegyél egy próbát majd! :-)

Diós tortát én majd szeptemberben sütök, a fiam rendelte meg már most a szülinapjára... Persze dióval sok finomság készülhet addig még...

margit2 2014.06.22. 19:16:54

@pitypangoss:
Oké, még van pár szem... Én is csak óvatosan szedtem belőle, de jól esett! :-)

Barczai Anna 2014.06.22. 20:33:46

Szia Margitka!
Már a múlt héten is akartam írni, de valamiért nem sikerült. Nálunk a gyümölcsös sütik mennek most nagyon. Már megsütöttem a cseresznyés pitédet, de sajnos elfelejtettem megcukrozni, ezért nem lett olyan finom. Maga a reci viszont klassz! Aztán nálunk nagy hagyománya van a túrós-meggyes sütinek egyszerű omlós tésztája van, én csak fejből készítem. Aztán a minap láttunk valami filmet, amiben barackos pitét sütöttek. Hát a férjem rögtön közölte, hogy ilyet alkalomadtán okvetlen süssek neki. Már kerestem is recit rá. Közben mi is készülünk meggyet szedni majd. Ami pedig kajában izgatja a fantáziámat, az a klasszikus töltött karalábé. Te készítettél már ilyet?
Na most jól összehordtam mindent, de ezer éve nem írtam. Szép estét!

Puszi

Anna

margit2 2014.06.23. 09:12:05

@Barczai Anna:
Szia Anna!
Nagyon örülök neked! :-)
Már elég régen adtál hírt magatokról! ... Remélem, hogy mindnyájan jól vagytok! :-)
A kelt cseresznyés pite nagyon finom de cukor abba is kell! ... Én már megsütöttem meggyel is, az talán még finomabb, de cukorral ám !!! :-)
a túrót is imádom mindenben, meggyel isteni. Már lesegetem a sárgabarackot, még érnie kell...
Szép nagy karalábé van már a kertben, a férjem mondta, hogy levest csináljunk a héten... De most ez a töltött karalábé is izgat... még nem csináltam, de biztosan finom, már többen dicsérték... Ki fogom majd próbálni én is. :-)
Na de mennem kell már a kertbe, jól itt ragadtam ma a gépnél..
Puszillak! :-)

Aloha3 2014.06.23. 17:33:11

Biztos nagyon fincsi, jaj de éhes is lettem amint a képet megláttam. Már én rég sütöttem, de ezen a hétvégén biztos fogok készítenii vmi gyümölcsöset. A töltött karalábét még sosem csináltam, de tervben van, mert oly sokan dicsérik.
További szép napot és hetet kívánok Neked:-)

margit2 2014.06.23. 21:00:03

@Aloha3:
Ilyenkor én is kevesebbet sütök... meg tulajdonképpen már meg is állapítottuk a családban, hogy egy kicsit sok volt a sütésekből... Azt mondták télen a fiaim, hogy már nem tudják mikor van ünnep... mert régen csak akkor sütöttem... meg néha hétvégén... Na egy picit igazuk is volt.. de annyi mindent ki akartam próbálni... Most már van tapasztalatom... és időnként azért még kísérletezem, de már nem viszem túlzásba. Jobban is örülnek, ha van süti! :-)
Neked is további szép napokat! :-)
süti beállítások módosítása