Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Én pontosan így vagyok ezzel... Ha csinálok rétest, akkor csak bolti leveles tésztával... (2024.04.25. 19:41) Rétes bolti réteslapból ismét...
  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Borsó szüret 2015....

2015.06.04. 20:12 | margit2 | 6 komment

Most már kijelenthetem, hogy az idén meg vagyok elégedve a borsó terméssel. Örülök, mert nagyon szép lett, és egyetlen egy kukacot sem találtunk benne fejtés közben... Pedig 16,50 kg lett az elrakott borsó... 8 hosszú sort vetettünk, 15 méter körülbelül egy sor. 7 sor kiszedésével, elrakásával végeztünk,  már  a fagyasztóban van.

Ma este kitéptük az utolsó sort is, a hüvelyeket leszedtük róla, egy jó nagy vödörrel lett. De ennek a kifejtéséhez már nem állunk hozzá... majd reggel. Úgyis holnap akarok főzni 2 napra a finom friss borsóból levest!  :-)

Vacsorára franciasalátát csináltam, amibe a friss borsó jelentősen dominált! Persze még tettem bele most a borsón kívül friss újhagymát a kertből összevágva a zöldjével együtt, almát, ananászt, főtt sárgarépát, trappista sajtot. Na és tettem bele 1 doboz konzerv kukoricát és kevés savanyú uborkát is....Tartármártással leöntöttem, majd a hűtőbe tettem fél órára, hogy jól összeérjen... Nagyon finom lett! 3 kis tálkával is befaltam...

Most  a zellergumó és a gomba kimaradt... de nem is hiányzott...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr247518600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2015.06.06. 10:10:02

Hú...ez rengeteg borsó!
A héten én is megfőztem az ez évi első zöldborsó levesemet. Ma is az lesz, addig szedem gyorsan, amíg gyenge. Nem szoktuk föltépni , csak amikor már szárad, de az idén vár a gigant karalábé a helyére, így most én is föltépem még zölden. Nem is tudom, hogy rakjak-e a fagyasztóba, mert tavalyról még mindig van elég sok, és valahogy nem annyira szeretik onnan, mint a frisset a kertből. Addig főzöm, amíg lehet, s gondoltam rakok héjasan a hűtő aljába is, amit majd kifejtek egy picit később.

margit2 2015.06.06. 10:40:39

@Amerika24:
Mi is jobban szeretjük a friss, zsenge borsót... Már ettem az idén rizibizit, franciasalátát, és levest is. Ma is azt lesz az ebéd, mert tegnap jó sokat főztem.
Nálunk bizony télen is igénylika borsós ételeket, főzeléket, vegyesen akár sárgarépával, stb... Na és ha enni akarnak, csak nem veszek a boltból agyon permetezettet, amikor tudom, hogy a miénk nem az! ... Nem azért gondoztam eddig, hogy télen ne ehessünk! :)

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2015.06.06. 11:27:30

Nálunk is pont ezért van a kert. Nem bírjuk megenni az üzleti zöldségeket. Tavasszal vettem 1-1 paprikát, paradicsomot, és két napig beteg voltam tőle. Most vagy én vagyok a kényes, vagy tényleg tele van vegyszerekkel, mert én bizony nem bírom megenni. És az unoka is csak innen fogyaszt zöldségeket, télen , nyáron innen viszi a lányom, és innen is főz be,mert bizony ő sem mer nagyon venni az üzletbe spanyol, holland meg ki tudja még honnan behozott terményeket. Volt már , hogy vett, de kétszer is megnézte, hogy szlovák esetleg magyar áru legyen.

margit2 2015.06.06. 11:29:21

@Amerika24:
Mi pontosan így vagyunk. ... Inkább dolgozunk vele, de jóízűen esszük azt, ami a kertünkben terem! :-)

greenfo 2015.06.07. 23:18:45

Nagyon szépen termett! Mikor vetettétek? Nekünk csak egy hét múlva lesz szedhető. és még sok a virág a hegyében.
Szoktátok hőkezelni?

margit2 2015.06.08. 07:15:49

Mi március elején vetettük, és pont akkor jött rá a nagy esőzés, amikor már teljesen virágba borult... Féltem is, hogy leszárad, de megmentette az eső!... Sőt még ilyen is ritka, hogy az utolsó sor kitépésekor sem volt kukac benne, pedig az már a 4. napon volt... :-)

Van, amikor hőkezelem, azt papírral jelzem is a zacskóban, de csak akkor, ha kisebb mennyiséget teszek el... Te?
süti beállítások módosítása