Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Én pontosan így vagyok ezzel... Ha csinálok rétest, akkor csak bolti leveles tésztával... (2024.04.25. 19:41) Rétes bolti réteslapból ismét...
  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

ölesbab...

2015.07.22. 08:00 | margit2 | 3 komment

Már egy hónapja szedegetjük az uborkát a kertben... Az idén végre sikerült.. igaz, hogy naponta öntözzük és bekapáljuk másnap... A zöldbabot is 2 naponta szedem. és rakom a fagyasztóládába.  Az idén a legjobban az ölesbabbal (méteres babbal) vagyok megelégedve, amit nagyon megkedveltünk, mert nem fás. Itt virágozva:

Bambusznádakra és rácsara is futtatjuk:

Közelről látszanak, ahogy lógnak a zsenge zöldbabok... Itt még csak 20-30 cm-esek, de én hagyom körülbelül 50-60-re nőni... Hosszabbra is megnőnek, de így szeretem leszedni...

Itt már a leszedett ölesbab, amiből leves, főzelék, és párolt zöldbab... stb. készül majd:

Na és itt már neylon zacskókban elrakva, a mélyhűtőládában vannak: 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr947646228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

greenfo 2015.07.22. 22:26:19

Nagyon szép a virágzó állapotában is! A futóbabodat jó néhány éve megirigyelve (a kertész részen létráról, vagy szélen állva szeded), én is rendszeresen ültetek támasztékkal egy kört. Ezt nagyon szeretjük párolva, és mindenképpen. Van sárga hüvelyű bokorbabom is, de teljesen más ízű a zöld, és egészségesebb is. Korábban nem ültettünk sosem zöldet, és sokáig idegenkedtem tőle.
Gyönyörű a kerted - már amit látok belőle. Nagyon ügyesen kertészkedtek! Én meg kuksizok, ötletet lopok!

greenfo 2015.07.22. 22:27:07

Ezt az öles babot is csak most hallom - látom. Köszönöm!

margit2 2015.07.23. 13:47:12

@greenfo:
Ma is tettem el az ölesbabból 1,5 kg-ot. Sokkal jobban megkedveltük mi is mint a sárgát, tényleg ez nem is szálkásodik, hanem ha megöregszik, akkor magba megy.
süti beállítások módosítása