Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Én pontosan így vagyok ezzel... Ha csinálok rétest, akkor csak bolti leveles tésztával... (2024.04.25. 19:41) Rétes bolti réteslapból ismét...
  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Meggy-cseresznye...hársvirág...

2016.06.16. 17:46 | margit2 | 2 komment

A meggyfáról már leszedtem, amit elértem... kimagozva  a fagyasztóban vannak neylon zacskókban... bár még a fa tetején van egy kevés, de nem tudjuk leszedni... maradt a rigóknak az idén is... Elkezdett érni a cseresznye is, de sajnos a sok esőtől már reped és a fán rothadásnak indultak a szemek...  Azért szedtem ma is és kimagozva a fagyasztóba rakosgattam...

A hársfán a virágok is szinte 1-2 nap alatt mind ki is nyíltak  a nagy meleg miatt. Csodálatos méz illat terjeng! ... A hársvirágokból hársfa szörp is készíthető.

A receptje megtalálható itt:   ... Hársvirág szörp készítése

 

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr618815104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2016.06.17. 06:50:12

Nekem nincs hársfám, de amerre megyek, mindenhol illatozik...az ovi előtt, a parkban, de még a temetőben is sorjáznak. Méhek döngnek a fákon, és bódítóan finom illat lebegi körül.
Kaptam két napja egy kanna cseresznyét, és másnap sütöttem is rétest, ami nagyon kapós volt. A frissnek bizony nincs párja, de milyen jó az is, ha hull majd a hó, s akkor is süthetünk rétest. Amit lehet én is mentek el a mélyhűtőbe.
Van már egy cseresznyefánk, de azon csak 10 szem cseresznye volt az idén, talán majd jövőre én is szedhetek a sajátomról.

margit2 2016.06.17. 07:19:23

@Amerika24: Igen, ilyenkor gyönyörű a fa, és az az illat isteni!... De utána elkezd potyogni a virág, mert ugye, ha szedünk is le róla, rengeteg marad fent a fán... állandóan takarítani kell alatta... de valamiért valamit...

Igen, már én is gondoltam, hogy sütni kellene rétest... talán valamelyik nap neki is állok... Télen bizony én is értékelem, hogy csak elő kell venni a fagyóból a gyümölcsöket is! :-)
Mindene évben erősödik a fa, jövőre már ott is szebben terem, aztán mindig több lesz! :-)
süti beállítások módosítása