Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Én pontosan így vagyok ezzel... Ha csinálok rétest, akkor csak bolti leveles tésztával... (2024.04.25. 19:41) Rétes bolti réteslapból ismét...
  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Boldog, békés karácsonyt kívánok minden idelátogatónak!

2010.12.24. 14:08 | margit2 | 22 komment

  

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr186030950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

katavagyok 2010.12.24. 14:34:00

Szelek szárnyán, fenyőágon megérkezett a karácsony. Fogadjuk meleg szobával, friss sültekből vacsorával, ünnepeljük, marasztaljuk, énekszóval magasztaljuk. Bornemisza Endre Békés,boldog karácsonyt kívánok!!! :) (én is sütöttem ilyen mézes-kókuszos kockát%lol%)

evimami 2010.12.24. 15:09:50

A puha hóban, csillagokban, Az ünnepi foszlós kalácson, Láthatatlanul ott a jel, Hogy itt van újra a KARÁCSONY. Mint szomjazónak a pohár víz, Úgy kell mindig e kis melegség, Hisz arra született az ember, Hogy szeressen és szeressék. S hogy ne a hóban, csillagokban, Ne ünnepi foszlós kalácson, Ne díszített fákon, hanem A szívekben legyen KARÁCSONY

teca007 2010.12.24. 15:27:12

Nekem is van ilyen kókuszos sütim. Guszta az asztalod.

Anna3 2010.12.24. 19:25:38

Én is Kellemes Ünnepeket kívánok sok-sok pihenéssel. Nagyon élveztem idén a karácsonyi készülődést, mert már két napja szabin vagyok, így nem kellett kapkodni. Egy kicsit sütöttem, pihentem, megint sütöttem....Most pedig itt a jól megérdemelt pihenés.

Hajnalkép 2010.12.25. 10:32:06

„Olyan jó néha angyalt lesni s angyalt lesve a csillagok közt Isten szekerét megkeresni. Ünneplőben elébe menni, mesék tavában megferedni s mesék tavában mélyen, mélyen ezt a világot elfeledni.” Áldott békés ünnepeket.

Sugi 2010.12.25. 10:33:08

Drága Margitka! Nagyon sok szeretettel kívánok Neked és Családodnak, békés, áldott ünnepeket!!!:) Neked hála, biztosan most is tele az asztalotok mindenféle finomsággal;) Képzeld, tegnap én is csináltam egy sütit, fehér csokit olvasztottam meg és kevertem össze tejjel meg kávéval, két órára hűtőbe tettem, aztán kis golyókat formáztam és kristálycukorban meghempergettem. Nem nagy dolog, de kezdetnek szerintem egész jó;) Szeretettel ölellek:)

margit2 2010.12.25. 11:30:39

Sziasztok! Köszönöm szépen a karácsonyi jókívánságokat Nektek! Remélem, hogy mindenütt nagyon kellemesen telt el a szenteste! A mai napon már mi is lazíthatunk, étel, ital van bőven. További szép ünnepeket! %smile%

ZV 2010.12.25. 18:32:32

Boldog Karácsonyt kívánok! ZV

margit2 2010.12.25. 19:39:15

Köszönöm Zv, és Neked is remélem kellemesen telnek az ünnepek! %smile%

Klarissz 2010.12.25. 19:52:41

Drága Margitka! Kicsit megkésve jöttem és kívánok áldott ünnepeket! Remélem nagyon kellemesen telik :-)

margit2 2010.12.25. 21:09:03

Klarissz! Valóban így van, köszönöm szépen! %wink%..... Már a hó is ideért délutántól egyre nagyobb ütemben havazik....

pocakbebi 2010.12.26. 09:59:52

Kicsit megkésve, de annál nagyobb szeretettel kívánok szép ünnepet nektek!Köszönöm a sok finom receptet, amit ebben az évben adtál! Puszillak:Margó

margit2 2010.12.26. 14:58:02

Köszönöm Neked is! %smile% Remélem, hogy már mindnyájan jól vagytok! %wink%

bikfic 2010.12.27. 23:49:42

Szia, remélem, neked is kellemesen telik ez a néhány nap. :) szokás szerint guszták a sütik. :-p mi az az ostyaszerű csoda?

margit2 2010.12.28. 08:08:58

Bikfic! Igen, köszönöm szépen, ez így van. %smile% Látom nem ismerted fel a mindegyik sütit.... A tányéron lévő kókuszos egyértelmű... Abban a magas jénai tálban sajtos tallér van. Alul pedig a karácsonyi kávés sütimből 1 szelet, csak nem látszik az alján a kakaós piskótás rész, mert a széléből van, ott is krémes. %wink%

Cassia 2010.12.28. 12:30:48

Sziasztok! Legelőször is szeretnék kellemes ünnepeket és boldog új évet kívánni mindenkinek! Régóta követem Margit receptjeit, nagyon sokat ki is próbáltam már belőle, egyszerűen fantasztikusak! De most kérnék egy kis segítséget. A sajtos pogácsa receptje szerint 1 db margarin és 1 db tejföl kell. Nem nagyon tudom pontosan mit jelent az 1 db. 1 db 25 dkg-os margarin? És mekkora az 1 db tejföl? (és mióta tud apu sütni? :-))) Segítségeteket előre is köszönöm! Karolin

margit2 2010.12.28. 14:05:55

Szia Cassia! Köszi, hogy szóltál, már javítottam is. Sajnos ez már régi gond, mert régen több helyen is darabban írtam meg a margarint és a tejfölt.... Már Ausztráliából is kaptam levelet, hogy lehet, hogy nekem természetes a mennyiség, de náluk 10 féle kiszerelésben lehet kapni. Akkor a felmerülő receptekben ki is javítottam.... Úgy látszik, ezeknél akkor nem merült fel. 1 margarin= 25 dkg, 1 tejföl= 2 dl ebben a receptben. %smile% Azt a kérdésedet, hogy : "(és mióta tud apu sütni? :-)))" .... nem értem? Jó sütögetést továbbra is!... Kívánok Neked is további szép ünnepeket, és B.U.É.K! %wink%

Cassia 2010.12.28. 18:55:32

Kedves Margit! Nagyon köszönöm a segítséget, szilveszterre mindenképpen kipróbálom ezt a jó kis receptet. Gyanítottam a mennyiségeket, de jobbnak láttam megkérdezni, mielőtt elrontom. A "mióta tud apu sütni" csak azért jutott eszembe, mert hirtelen úgy tűnt, kicsit sok a kérdés és beugrott a dr. Oetker reklámja (mekkora egy közepes méretű tojás, és mióta tud apu sütni), nem tudom láttad-e már. Még egyszer nagyon köszönöm a segítséget, és legfőképpen a sok munkát, amivel megosztod velünk ezeket a nagyszerű recepteket! Köszönettel: Karolin

margit2 2010.12.28. 20:19:30

Karolin! Ja, most már leesett!... Persze, láttam a reklámot! %wink% Sok sikert a pogácsa sütéséhez!... majd számolj be róla, hogyan sikerült, ha lesz egy kis időd! %smile%

Cassia 2011.01.04. 20:07:54

Kedves Margit! Sikerült szilveszterre megsütnöm a pogácsát, nagyon köszönöm a segítséget. Azt hiszem azért még egy kicsit ezt gyakorolnom kell, nekem nem jött fel olyan szép magasra, mint a tiéd, ennek mi lehet az oka? Én az instant élesztőre gyanakszom, még sosem használtam, nem bízom benne, de sajnos elfelejtettem élesztőt venni, és a mellettünk lévő kisboltban csak ezt kaptam. De ezt leszámítva nagyon finom lett, nagy sikere volt, úgyhogy nem adom fel, biztos sütök még ilyet! BOLDOG ÚJ ÉVET NEKED és MINDENKINEK KI ERRE JÁR! Üdvözlettel: Karolin

margit2 2011.01.05. 08:15:07

Szia Karolin! Én még sajtos pogácsát soha nem sütöttem instant élesztővel!... Sőt most már egyáltalán nem is használok mást, csak friss élesztőt, az sokkal jobb!!!! Ez már nagyon régi recept, és így ahogy szerepel, tökéletes szokott lenni.... De az biztos, hogy a kelési időből nem szabad spórolni, sőt!!! Én újabban teszek még plusz bele minden kelt tésztámba 1 mokkáskanál sikért, és 1 kávéskanál 10 %-os ecetet is, attól sokkal könnyebb, finomabb lesz! Legközelebb próbáljad ki Te is! ( De ha nincsen otthon sikér, kihagyható, az ecetet mindenképpen tedd csak bele!) %wink% ... Aztán majd számolj be az eredményről! Neked is B.U.É.K!!!!

Cassia 2011.01.07. 12:43:56

Kedves Margit! Ugye ugye. Én is mondtam, hogy az instant élesztő lesz a baj. Én sem használtam még sosem, nem is fogom többet. Eleve nem bízom az ilyen mű dolgokban, és egyébként a kelt tésztáim mindig nagyon jól sikerülnek, ezért is volt gyanús, hogy most nem jött össze. Bár azt sem tudom, hogy kb. milyen vastagra szoktad nyújtani a tésztát? Mert még az is megfordult a fejemben, hogy talán túl vékonyra nyújthattam (olyan 1 cm volt kb.) De ezt az ecetes dolgot mindenképpen kipróbálom a következő adagnál, viszont azt nem tudom, hogy hol lehet sikért venni.
süti beállítások módosítása