Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Én pontosan így vagyok ezzel... Ha csinálok rétest, akkor csak bolti leveles tésztával... (2024.04.25. 19:41) Rétes bolti réteslapból ismét...
  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Fokhagymás fűszeres zsemle...

2011.11.25. 09:35 | margit2 | 12 komment

  

.

Már másodszor sütöttem meg ebben a hónapban, de talán a tegnap vacsira sütöttel nagobb sikerem is lett a fiúknál! ...   Én is szeretem a fokhagymás ízeket. Vacsorára meg szerintem bárki megeheti.  Ami a legfontosabb ennél is az, hogy mivel kelt tészta, nem szabad a kelési időn spórolni... Amíg a tészta kel,  addig is lehet mással foglalkozni!  ... Akár pihenni is...

A recept megtalálható itt:  ....  Fokhagymás fűszeres zsemle

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr376030862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evimami 2011.11.25. 16:19:14

Brühühű! Gyümölcs napot tartok.

margit2 2011.11.25. 18:36:55

Én minden nap eszek gyümölcsöt. Főleg almát, de egész nap csak almát azt nem bírnám... Inkább többször eszek, de kevesebbet. %razz%

evimami 2011.11.25. 19:52:01

Este egy kicsit bűnbe esek.....

margit2 2011.11.25. 19:58:34

... egy picit?.. azt szabad! %wink%

pcx-foto 2011.11.25. 20:34:15

ma zöldséges rizst csináltam, egyszerű fűszeres lapocka sülttel a tetejére, de valami még kéne rá talán, egy kis reszelt sajt? húst előre megsütöttem, (előtte puhára pároltam fedő alatt) majd zsírjára sütöttem fedő nélkül. tettem előtte a husira fokhagymát, sót, borsot és papírvékonyra vágott kevés szalonna szeleteket, alá meg házizsírt, de csak mértékkel talán fél evőkanálnyit. ......... a hús megsült, kitettem tányérba, és a húsból marad zsírral a rizst azon pirítottam meg, amikor megpirult, fagyasztott vegyeszöldség mixet tettem hozzá, és felöntöttem vízzel, ami el is lepte egy ujnyit, savanyúság talán passzol is hozzá, szerintem, vagy talán paradicsom karikák? sajnos most nincs itthon paradicsom, :( vagy zöldpaprika? igazándiból ubisali volna tán jó, vagy kovi ubi?

margit2 2011.11.26. 18:05:54

Pxc! A reszelt sajt a bizony egész jó ötlet!... Aztán ízlés szerint mehet a savanyúság! %razz% ... Biztos finom lett a végeredmény úgy gondolom. %wink%

pcx-foto 2011.11.26. 18:26:27

köszi a tippet margitka közben már elfogyott :) sajtreszelék nélkül, szerintem is jó lett volna rápirítani, na mindegy ez kilőve, legközelebb inkább oldalassal csinálom rajta sajttal holnap marhahúsból csinálok gulyást, érdekelne a Te technikád hozzá. vegyítsem tasakos gulyás adalékkal? (ált. nem szoktam), de most van olyanom is

margit2 2011.11.26. 20:26:40

Jobb, ha természetes alapanyagokból csinálod, mint zacskóssal... Bár ízlések és pofonok... Én így csinálom: http://margit2.hu/kiprobaltrecik/levesek.htm#gulyasl ... Igaz, hogy ez sertés hússal készült... De a marhahúst is így készítem el, csak azt tovább kell főzni! %razz% .

N0r1 2011.11.29. 16:28:26

Nagyon jól néz ki. Biztosan finom is.

margit2 2011.11.29. 22:27:22

Nórikám! Bizony az volt!.... Ma is sütöttem egy könnyű lenmagpelyhes zsemlét, ez is jól sikerült. De ezt a fokhagymásat újra kérik a fiúk, hogy süssem meg.... Ez magában is finom! %wink%

pcx-foto 2011.11.30. 02:46:54

az enyém eltérő volt, de úgy gondolom, Te a hagyományos módszer szerint csinálod, szerintem is ez a jobb, - bár az enyém is finom lett, én házizsirral csináltam, azon fonnyasztottam meg a hagymát, ... levettem a tűzről és adtam rá édesnemes paprikát,. ekkor az apró kockára vágott marhahúst hozzákevertem és fedő alatt és a zöldségekkel együtt pároltam a zöldségekkel, paradicsommal, zöldpaprikával, répa, fehér répa, (saját levet engedett gyenge tűzön), majdem meg is főtt zsírjára, akkor felöntöttem vízzel, hozzá adtam a burgonyát, a tasakos gulyás adalékot, amiben minden fűszer benne volt és kb. másfél órát alacsony tűzön hagytam, hogy összefőljenek az ízek, nem tettem bele csipetkét, lehet, h kellett volna, de így is elég ízes lett, persze közben kóstolgattam és mivel édeskés volt, utána sóztam.

margit2 2011.11.30. 21:33:42

Finom lehetett, ahogy olvasom... Anyukám is zsírral és hasonlóan szokta készíteni, mint Te. %wink%
süti beállítások módosítása