Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.
  • margit2: @Amerika24: Szerintem érdemes lenne megkóstolnod majd, ha lehetőség nyílik rá a selyemfűmézet. Mi ... (2023.11.23. 06:54) Kókuszos, sajtos tallér, lángos és krémes... méz!

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Gyors pogácsa másként... kaporszedés...

2013.11.08. 19:29 | margit2 | 12 komment

.

Ma halászlevet főztünk a szomszédainkkal közösen. A férfiak főzték a levest, és mi asszonyok sütöttük a pogácsát. Most kétszer hajtogattam is, mert jó korán megkelt a tészta... meg így finomabb is a pogácsa. Megkentem vajjal és reszelt sajtot is szórtam bele. 

 .

Aztán mivel holnapra várjuk a traktorost, szedtem egy nagy tál kaport. Már tettem el a fagyasztóba, de  holnap már be lesz szántva  a kert.  

.

.

Csináltam kapormártást. Nagyon finom húsok mellé. Maradt is sült hús tegnapról.

.

.

Na és kapros krumplipürét is kevertem be. Holnapra lesz miből válogatni:

.

 .

 Így készültek: ... Gyors pogácsa másként  ... kapormártás   .... kapros krumplipüré

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr716030660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amerika24 2013.11.08. 20:03:04

Fú, de szeretem a kaprot!...de kapros krumplipürét még nem ettem...ezt biztosan ki fogom próbálni, mert én is raktam el egy csomó kaprot, az üres rámás dobozokat használtam fel, s lett vagy négy dobozzal... ...ééés ma tökfőzeléket főztem , a friss kaporral, persze fagyasztott cukkíniból, de sebaj, olyan volt , mint a friss... Tudod, majdnem egyrugóra jár az agyunk, nálam is volt a héten pogácsa, és a kert felszántva...hiába, aminek itt az ideje, azt nyomni kell...

margit2 2013.11.09. 08:36:51

Én is most csináltam először krumplipürét kaporral. Az egyik fórumozóm hozott képet róla, és nagyon dicsérte. Mivel nagyon szeretem a kaport én is, most meg is csináltam. %razz% Hihi, én is cukkiniból csinálom már évek óta a"tökfőzeléket"! ... Már tököt nem is vetek, csak sütőtököt.... Na a nagy kapu már kinyitva, mi meg várjuk a traktorost.... Jó lenne, ha már rendbe lenne a kert! %wink%

amerika24 2013.11.09. 11:43:45

Remélem meg lett, mert itt már esik az eső...

vilmácska 2013.11.09. 12:59:49

Az ég mentsen meg a kaportól, még a szagát sem bírom. %rolleyes% De a zöld krumplipüré egész vidáman néz ki. %lol%

margit2 2013.11.09. 14:20:20

Amerika! Nagyon izgultam reggel, mert iszonyatos gyorsasággal jönnek a sötét felhők. Bármelyik pillanatban szakadhat az eső.... azt hittem.... De szerencsére ideért a traktoros még időben, és kész a szántás! %smile%. Viszont még most sem esik az eső.... Mostam is, de csak a fedett teraszra mertem kiteregetni... ott is fújja a szél a ruhákat, a nap meg úgysem süt... Szépen száradoznak így is... %wink%

margit2 2013.11.09. 14:21:34

Vilmácska! Pedig kapor van a krumplipürében is! %mrgreen%

amerika24 2013.11.09. 15:58:38

Jó érzés mi ?...érdekes, hogy az egyszerű felfordított , fekete szántás mennyi örömet tud okozni...nem olyan mint egy "háadás" ?....aztán innentől várjuk a tavaszt, új vetés, új termény...

margit2 2013.11.09. 17:58:03

Bizony ez pontosan így van! %smile%

evimami 2013.11.09. 18:54:35

Ilyet én sem ettem még. nem is hallottam róla. Milyen volt????

margit2 2013.11.09. 20:28:53

Dédike! Biztos vagyok abban, hogy aki szereti a kaport annak ízleni fog mind a mártás és a püré is a kaporral! %wink% Én imádom! %razz%

greenfield 2013.11.13. 16:32:02

Csatlakozom a kaport kedvelők táborába!:-) Mártást már készítettem, de kpürével még nem próbáltam. Magamnak majd megcsinálom egyszer, mert az Uram a kapros-túrós palacsintának azt mondta a múltkor, hogy tök íze van!!!:-)Ezek után már nem merem neki ajánlgatni a kapros kpürét!:-) További szépet Neked!

margit2 2013.11.14. 07:47:54

Szerintem az a kapros-túrós palacsinta nagyon finom lehetett!... Persze aki szereti a sós ízesítésű palacsintát csak annak ízlik... na és a kaport is szeretnie kell... Én ennék belőle, az biztos! %razz% A kapros püréhez persze finom sült hús is dukál!! %smile%
süti beállítások módosítása