Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Kocsonya és rétes ismét....

2014.01.31. 09:29 | margit2 | 12 komment

.

.

Kedden, mivel az idő is tökéletesen megfelel hozzá, kocsonyát főztünk.... Lett 14 tányérral.... Aztán szerdára délben vendégeink voltak ebédre, sütőtökkrémlevest, kefires lángost sütöttem. Aztán gyorsan még olyan bolti réteslapból most túrós rétest is csináltam. Nagy megelégedésemre mindig nagyon finomra sikerült!... Pedig, ha nagyon jót akarunk, akkor fordul elő, hogy nem lesz olyan a végeredmény, mint szeretnénk... na most nem sokat tudtam foglalkozni tulajdonképpen semmivel sem, csak igyekeztem, mert ugye hamar itt a déli 12 óra.... De összejött!

A receptek megtalálhatóak itt: .... Kocsonya ... Rétes bolti réteslapból

.

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr636030640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evimami 2014.01.31. 13:23:11

Kocsonya! Kiugottam az ablakon, és most spekulálok, keresem a rövidebb utat, hol tárolod őket???

margit2 2014.01.31. 14:34:00

%mrgreen% ... A spejzban vannak, már amennyi még maradt.... Igyekezz, egyet félreteszek Neked! %lol%

amerika24 2014.01.31. 20:26:08

Kocsonyát viszont gyakran főzők, ha mondhatjuk ezt...decemberben kétszer főztem, de megint azon gondolkozom, hogy még ilyen hideg van, főzök mégegyszer. Mindenki szereti, sok lila hagymával, pirospaprikával... Látom bevált ez a bolti réteslap, így sokkal gyorsabb sütni egy finom túrosat... Ez az a bizonyos leveles tészta ? Vagy az megint más? Én a múltkor arra gondoltam...

margit2 2014.01.31. 21:41:16

Még mi is akarunk főzni kocsonyát, míg jó hideg van. Régen én is pirospaprikával ettem és uborkalével... %razz% .... De már megkedveltem a férjem ízlése szerint friss citromlével. Így sokkal jobban is szeretem! %wink% Igen, vékony leveles tésztával készült a rétes ismét... Most el is határoztam, hogy mindig tartok itthon, nagyon gyorsan el lehet készíteni, és finomra meg is csinálható! %smile% ... Te is szoktál venni a boltban? .

bíbor 2014.01.31. 21:55:41

Nagyon szépek a kocsonyáid! (Mi is szeretjük, és talán nyáron még gyakrabban készítem.) A rétesed is nagyon guszta!

margit2 2014.01.31. 23:07:14

Köszi. Én még nyáron sosem ettem kocsonyát, és nem is főztem... Akkor bonyolultabb az elhelyezése.... Kevés főzésével meg nem foglalkozom... Általában 14 tányérral szokott lenni mindig... %razz% A rétes is most lett kapósabb, de azt lehet nyáron is sütni...

evimami 2014.02.01. 01:26:57

Én is főzök nyáron is. Másképp adagolom, Hosszúkás mély tálba, majd kiborítva, szeletelve. nagyon gusztán lehet tálalni, díszíteni

margit2 2014.02.01. 09:11:22

Dédike! Hát lehetne főzni valóban nyáron... de nekem mindig nagyon tele van a hűtőm, 2-4 tányérra valót meg nem főzök, talán maximum 2-nek lenne hely... vagy annak sem??? ... Márpedig a spejzba nem tehetem nyáron, mert az sem annyira hideg... Marad télre... %razz% ... Így legalább jobban értékeljük....

bíbor 2014.02.02. 10:30:01

Szombaton megsütöttem a túrós rétest. Úgy sajnáltam, hogy délután a 3 éves unokámnak már nem tudtam adni belőle. Igyekszem a hűtőt "kienni", hogy legyen helyem. Nyáron én is mély tálakba adagolom a kocsonyát, és kiborítva tálalom, ahogy Évike írta. Egy polcra 6 tányér fér, ezekre egy nagy tálcát teszek, jöhet rá a másik 6 tányér. A többi meg ahol akad hely. Ha főzök, mindig kapnak a már különélő gyerekek. Lassan a 12 literes fazekam kicsi lesz.

margit2 2014.02.02. 17:27:32

Tehát ezek szerint jól sikerül a rétesed! Legközelebb dupla adagot csináljál! .. . Nekünk is hamar elfogyott! %smile% Lehet, hogy nyáron majd egyszer én is kipróbálom így a kocsonyát.... Én is 12 literes fazékban főzöm! %wink% .

marisom 2014.02.03. 11:16:28

Szia Margit! Ez aztán a felhozatal, csütörtökön én is kocsonyát főztem, nagyon finom volt . Tiéd is nagyon guszta!!Na és a rétest sem lehet kihagyni.. az is jöhetne így ahogy van.

margit2 2014.02.03. 13:02:31

Szia Maris! De jó látni!!! %smile% Bizony nem maradhat el ilyenkor a kocsonya!... A férjem már a következőt emlegeti... hogy mikor is lesz??? %mrgreen% Na igen, a rétest is Ő kezdeményezte... De ezzel a gyors tésztával tényleg többször be is vállalom! %razz% .
süti beállítások módosítása