Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Én pontosan így vagyok ezzel... Ha csinálok rétest, akkor csak bolti leveles tésztával... (2024.04.25. 19:41) Rétes bolti réteslapból ismét...
  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Édeskömény krémleves....

2014.05.29. 19:23 | margit2 | 6 komment

 

 Az intenzív aromája miatt eddig idegenkedtem az édesköménytől. Mivel több bokorral is van már az idén a kertünkben, ma mégis kipróbáltam. Sikerült egy nagyon kellemes krémlevest csinálnom. Egyáltalán nem zavaró az édeskömény ánizsos íze, mivel a párolás alatt vesztett az erejéből. 

A recept megtalálható itt:  .... Édeskömény krémleves

.

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr136229937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

empszi · http://pszichowellness.blog.hu 2014.05.30. 05:49:32

Nem is tudtam, hogy megterem nálunk az édeskömény!

margit2 2014.05.30. 06:35:16

Pedig nálunk most már 4. éve terem.. -6 - -7 fokot minden további nélkül kibír...e felett csak hó takarással... Egyébként ahol egyszer megtelepszik, ott önfenntartó lesz, mert elhullajtja a magját és abból minden évben lesz...

Kincse- 2014.05.30. 16:24:44

Valamiért nem akar fogadni tőlem kommentet egyik blog.hu blog sem. Reggel is írtam neked, de nem töltődött be az oldal kommentlés után. Másik helyen meg kétszer is elküldi, pedig asztali gépen írom, eddig a laptoppal jártam így.

Az édesköményről annyit, hogy nem ettem és nem is láttam még ilyet, ritka dolog ez, nem?

margit2 2014.05.30. 18:45:34

@Kincse-:
Nekem tegnap volt akadozás a bog.hu-s oldalakkal... De kiírták, hogy karbantartás van...

Az édesköményt elsősorban azok próbálják ki, akik az ánizsos ízt szeretik... Én nem kedvelem , de így párolva tökéletes, és tényleg ízlik! :-)

Olvashatjuk, a Wikipédiában, hogy már... "Napjainkban a világ valamennyi mérsékelt, illetve meleg éghajlatú vidékén termesztik – a legtöbbet Franciaországban és Bulgáriában, Magyarországon mintegy 1500 hektáron, elsősorban a közönséges édesköményt."

http://hu.wikipedia.org/wiki/Édeskömény

greenfo 2014.05.31. 23:47:51

Nagyon ügyes vagy! Még én sem ettem, de mintha gumós növényre emlékeznék, és zeller jellegű szárra.

margit2 2014.06.01. 07:02:58

@greenfo:
Így van! ... Jól emlékszel! ... Kinézetre pedig nagyon hasonlít a kaporhoz! :-)
süti beállítások módosítása