Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Én pontosan így vagyok ezzel... Ha csinálok rétest, akkor csak bolti leveles tésztával... (2024.04.25. 19:41) Rétes bolti réteslapból ismét...
  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Utolsó borsófejtés...2014-ben....

2014.06.03. 13:52 | margit2 | 4 komment

Az idén igazán hamar befejeződött nálunk a borsó kiszedése, fagyasztóba elrakása...  Ennyi maradt ebéd után kifejtendő.. De már ez is a mélyhűtőben van. Összesen 15,5 kg termett... Volt már ennél is több, de ilyen még nem volt, hogy a fejtés közben egyetlen egy szem kukacot sem találtunk :-) ... Igaz, hogy jó zsengén kitéptük. Szerencsére még tavalyról is van valamennyi, így nem lesz hiányunk a jövő évi szezonig...

Háromszor ettünk friss borsóból levest. Ma meg rizibizit csináltam a hús mellé. Még maradt egy jénai tállal:

 

Holnaptól pedig szedem a meggyet... Sajnos abból nem lesz sok, de igyekszem leszedni mindet, mert nagyon nagyon szeretjük...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr156262622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kincse- 2014.06.04. 08:51:12

Jó is ez a friss tavaszi borsó, a házi termesztésű, a saját ízlésünk szerinti fajtából.
Én is szoktam rakni bele borsót. répát, és a rizst megpirítom.

margit2 2014.06.04. 08:53:34

@Kincse-:
Igen, én is mindig variálom a rizst.. Esszük csak magában is, borsóval, sárgarépával, kukoricával is... :-)

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2014.06.04. 10:46:35

Nálunk még csak most kezdődik a borsószezon...ma szedtem le az elsőt, és amíg tart, állandóan főzöm a levest belőle.Jut majd a mélyhűtőbe is persze, de de a frissnek nincs párja...

margit2 2014.06.04. 13:09:30

@Amerika24:
Én is azt mondom, hogy a friss borsó sokkal finomabb. Ma is rizibizit ettünk még ... De én szeretem az egészet zsengén leszedni... Amikor már kukacos, azt nagyon nem szerettem bontani... Na és akkor segítségem sem volt a fejtésnél...

Most viszont már be van rotálva a helye, és paprika, paradicsom, padlizsán, és zeller palántákat ültettünk oda... Ja, és egy új ágyásba uborkát is... mivel az első vetés elég lassan nő... hiányzik az eső.... Biztos kell is majd öntözni, ha nem lesz változás az időben...
süti beállítások módosítása