Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Én pontosan így vagyok ezzel... Ha csinálok rétest, akkor csak bolti leveles tésztával... (2024.04.25. 19:41) Rétes bolti réteslapból ismét...
  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Sárgarépa szedés...

2014.06.04. 14:36 | margit2 | 4 komment

Mivel a borsóleves sokkal finomabb a zsenge sárgarépával, én ma kiritkítottam az egyik ágyást. Nagyon meg vagyok elégedve a nagyságával! Bizony volt olyan száraz nyár, nem győztük öntözni, és még ősszel sem volt ennél nagyobb, amikor szedtük ki télre...

Már beraktam vízbe, mindjárt kezdem megtisztítani, és teszem is majd  a fagyasztóba összekarikázva. :-)

Aztán, ha nagyobbak lesznek egy kicsit, akkor nagyon szeretem nyersen lereszelni, amibe még almát is reszelek... Imádom!... Nem beszélve arról, hogy mennyire egészséges!

Azért elárulom, hogy már ettem is belőle lereszelve, a nagyobbakat most megmértem, 16-17 cm-esek! :-)

.

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr1006272666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kincse- 2014.06.06. 08:40:44

A répa nagy kedvencem nyersen, de még a fiam is megeszi, annak ellenére, hogy megfőve már nem.
Nagyon jó a répa reszelve más zöldséggel együtt.
Elektromos zöldségszeletelőben kicsit hosszabbra vágva nagy jó zöldségsalátát lehet készíteni.
Pl. egy tisztító kúránál céklával vegyítve tűrhetőbb a cékla "földszaga" és nem a legkellemesebb íze.

margit2 2014.06.06. 14:19:15

A sárgarépalevest is nagyon szeretem, én időnként főzök is magamnak... De céklával is ettünk már nyersen reszelve. Én azért az almával együtt jobban kedvelem, de mindenképpen célszerű is nyersen enni! :-)

greenfo 2014.06.06. 23:31:22

Nagyon ügyes kertész vagy! Elárulom, hogy én ősszel szoktam az ilyesmi, vagy ennél kisebbeket reszelve, vagy darálva lefagyasztani - vadashoz való adagokat készítettem. Mi is szeretjük nyersen a répát, karalábét, sőt a lábadozó sportolónk a petrezselyem gyökeret is rágcsálja.
Még egy hét, és szedhető lesz a borsó, akkorra lesz húzható a répa is, meg a korai petrezselyem. Úgyhogy lassacskán követlek.

margit2 2014.06.07. 11:42:02

@greenfo:
Én is teszek még el sárgarépát, ha nagyobb lesz akkor is! Mi is szeretjük a vadast! :-)
Na és petrezselyem gyökeret is majd, ha már nagyobb lesz...
Most már mindig lesz valami szedhető a kertben... Hajrá! :-)
süti beállítások módosítása