Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Én pontosan így vagyok ezzel... Ha csinálok rétest, akkor csak bolti leveles tésztával... (2024.04.25. 19:41) Rétes bolti réteslapból ismét...
  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Mákos-diós piskóta...

2016.11.27. 10:28 | margit2 | 4 komment

makos-diosp2.jpg

makos-diosp2-2016.jpg

Ez a piskóta bizony saját szabadalom!... Én találtam ki, hogy együtt van a mák és a dió is a piskótában!... Hogy ez mennyire finom tud lenni!... na és nagyon fontos még, hogy lehet több tojásfehérjehabot is tenni bele... Általában sütésekkor sokszor nincs szükség annyi tojásfehérjére, mint tojássárgájára... Én olyankor egy-egy kis műanyag tálkába rakom és a fagyasztóban őrzöm. Na ilyenkor meg előveszek mindig egy kis dobozkát. Volt, hogy 2, de most éppen 4 fehérje volt lefagyasztva. Ugye, ha már felengedjük, ismételten nem szabad lefagyasztani. Így most a +4-el készítettem el. Bizony, még finomabb is lett tőle!  Na és kipróbáltam, hogy most a csokoládé puding helyett vaníliát főztem, és rá szórtam a csokoládé darabkákat!...Nekem még jobban is ízlik így!  :-)

A receptje megtalálható itt:    ... Mákos-diós piskóta

 

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr1412002160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kincse- 2016.11.27. 11:44:15

Igen, ez finom lehet, a vanília pudingot most én is jobban díjaznám.
A kristálycukor helyet vettem gyümölcscukrot, egyenértékű, de legtöbbször inkább mézzel édesítések. Legutóbb a mákos rétest is mézzel édesítettem, és nem zavar benne. Jó, hogy ennyi rostos liszttel kísérletezel, adunk az egészre, ugye? :)
Képzeld, a szkeptikus férjem eddig nem volt híve az alternatív gyógymódoknak, de két hónapja, amikor ízületi gyulladása lett, és éjjel sem bírt aludni tőle, ajánlottam neki a gyömbérteát, és azóta mézzel édesítve issza. Én csak natúran iszom a gyógyteákat, de mostanában minden csésze italba teszek egy teás kanál citromot, tök jó a gyomromnak.

margit2 2016.11.27. 12:06:19

@Kincse-: A kristálycukort én nyírfacukorral szoktam helyettesíteni, vagy legalábbis felezni... De a mézet is beiktatom időnként...
A teát mi is natúr iszogatjuk... de nekem az ízületi gyulladásra eddig az almaecet vált be a legjobban.. Természetesen citromot, amit imádok, és gyömbért is használok felváltva. :-)

Kincse- 2016.11.27. 22:09:31

@margit2:
Van itthon almaecet, de még nem próbáltam ízületre.
Ma egy nagyon finom teát sikerült kotyvasztanom :)
Vörös-here, gyümölcstea, egy kis gyömbér, méz és citrom.

margit2 2016.11.28. 06:46:31

@Kincse-: A bolti almaecettel nem nagyon érdemes kísérletezni ám, mert abban fele annyi hatóanyag van, mivel agyon van szűrve... De ha tudod szabadban készíteni, akkor érdemesebb a saját, én azt iszok! :-)

Vörös-herét még nem vettem a gyógynövényszaküzletben... pedig láttam már.... Mi is szeretjük a teákat variálva iszogatni, főként saját termelésű gyógynövényekkel isszuk.. persze gyömbér és a citrom is kell... :-)
süti beállítások módosítása