Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.
  • margit2: @Amerika24: Szerintem érdemes lenne megkóstolnod majd, ha lehetőség nyílik rá a selyemfűmézet. Mi ... (2023.11.23. 06:54) Kókuszos, sajtos tallér, lángos és krémes... méz!

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Citromos-tejszínes túrótorta, és szüretek...

2019.06.21. 16:44 | margit2 | 6 komment

citromos-ttorta-2019_junius.jpg

harsvirag-2019_06_15.jpg

eper-malna_2019_06_16.jpg

feketeribizli-2019_06_19.jpg

meggy-2019_60_20.jpg

levendula-szedes-2018_06_21.jpg

szunyogviragok-2019_06_21.jpg

A múlt hétvégére megsütöttem a citromos tejszínes túrótortát, mert megígértem.  Igaz, hogy meleg volt, de a hűtőben volt tárolva, és a tortatartó aljára is tettem hideg fagyos akkukat.

A szüretek pedig folynak folyamatosan.  :)

Ma pedig vettünk még 3 db szúnyogvirágot, mert az idény iszonyatosan sok a szúnyog... szinte elviselhetetlen odakint leülni a teraszon az asztal mellé... Már 4 cseréppel van!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr714905574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kincse- 2019.06.21. 18:45:53

Látod, erről jut eszembe, hogy az elmúlt hétvégén citromos piskóta szeletet sütöttem, mert a lányom ezt kérte. Nagyon finom volt, de én csak éppen egy falatkát ettem belőle. A krémjét is főztem, és 1 citromlevét tettem bele, a tetejére pedig citromos zselé, amit málnaszemekkel raktam ki.
Mivel nem egy gasztroblogos vagyok, fényképezni abszolút nem volt eszembe.
Sok munkád volt a héten, látszik a sok szüretelésből, szép termést arattál le. :)
Nálunk is nagyon sok a málna, legnagyobb örömömre, mert nagyon szeretem, a szamóca után most ez a menü.
A levendulát még nem vágtam le, de a jövő héten azt hiszem megérett rá.
A szúnyogvirágról most hallok először, tényleg elriassza őket? Eddig a diófáról hallottam, hogy elűzi. Eddig nem is tapasztaltam sok szúnyogot az udvaron, mert körbe vagyunk diófákkal. Csak a veteményes és a gyümölcsösben esznek a szúnyogok engem, oda már nem ér el a diófa hatása. Van már néhány csípés okozta piros púpom, szörnyen fájdalmas.

margit2 2019.06.21. 19:05:55

@Kincse-: Nagyon finom lehetett ez a citromos piskóta! Nincs leírva valahol Nálad a pontos receptje?
Szúnyogvirágom műár máskor is voltévekig... Annak közvetlen környezetében nem tapasztaltam a szúnyogokat... de ahhoz nagyon sok kellene, hogy teljesen körbe rakjuk vele a teraszt... Viszont nekünk is van diófánk... és azt nem is hallottam hogy az is távol tartja a szúnyogokat???
Sajnos nekem is vannak már piros púpjaim a csípésektől! :(

Kincse- 2019.06.21. 20:33:27

@margit2:
A diófának van hatása biztos a szúnyogokra, mert a lakásban sem kell éjjelente működtetni az elektromos szúnyogriasztót, míg korábban ez rendszeres volt, és a férjem is kijár cigizni, de nem eszik meg esténként a szúnyogok :)
A citromszeletet saját tapasztalataimból raktam össze, de annyit segíthetek, hogy ez a mostani milyen volt. Mivel a piskóta attól függ, mennyire van szükségünk, ez 6 óriás tojásból készült, és 25 dkg lisztből, 1 cs sütőpor, cukor 15 dkg, kb. féldeci olaj.
A krém, amit alapnak szoktam főzni, 1/2 liter tej, és 5 púpos evőkanál liszt. Egy puha Ráma margarin, 15 dkg porcukorral elkeverve, a kihűlt alaphoz keverem habverővel, és 1 egész citromlevét tettem bele.
Gondolom a zselét te is tudod már elkészíteni, lehet benne rutinod :) abba is ízlésre cukor és 1 citrom.

margit2 2019.06.22. 08:39:34

@Kincse-: Na majd figyelem a diófa környékét ezentúl! :)

Köszi a receptet, hasonló a citromszelet sütimhez, az is időszerű már nálunk... a gyerekeknek be is ígértem, de ezt is megsütöm majd! :)

Kincse- 2019.06.22. 09:00:08

Megnéztem a honlapod, ahol a sütiket is felrakod, és a fórumodba is belenéztem. Képzeld, ennyi év ismeretség után, most fedeztem fel, hogy a fórum nálad van, és nem egy külön hely a neten. Szerintem ez jobb, mint a blogolás, ismerősökkel beszélgethetsz napi szinten. :)

margit2 2019.06.22. 15:25:26

@Kincse-: Ahhoz tényleg elég régi az ismeretségünk.... nem is gondoltam, hogy Te ezt nem tudod! :)
Valamikor ez a fórum túlságosan is forgalmas volt. Napi 200-220 hozzászólással áttekinthetetlen volt a számomra. Aztán jött a Facebook, ami megszüntette ezt a forgalmat. Valóban így meghittebb, és családiasabb lett, hogy csak néhányan maradtunk. De Velük már évek óta beszélgetünk.
Olvasni is még sokan visszajárnak. :)
süti beállítások módosítása