Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.
  • margit2: @Amerika24: Szerintem érdemes lenne megkóstolnod majd, ha lehetőség nyílik rá a selyemfűmézet. Mi ... (2023.11.23. 06:54) Kókuszos, sajtos tallér, lángos és krémes... méz!

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Kínai datolya szüret 2019; rétes és sós rudak...

2019.10.23. 18:13 | margit2 | 4 komment

kinai-datolya-2019_10_23.jpg

kinai-datolya-fagyoba-2019.jpg

makos-almas-retes.jpg

gyorssosrud-ma.jpg

Ma délelőtt leszüreteltem a kínai datolyát, azt is elraktam most a fagyóbba, lett még 7 db 25 dkg-os zacsival a már ott lévő 5 db mellé. Most már csak nagyon kevéske maradt a fán, ezt megeszegetjük... De tovább már nem lehetett hagyni, mert elkezdett fonnyadni a fa tetején, ahol jobban érte a nap.

Finom lett a rétesünk, amit tegnap délután sütöttem, már este is ettünk meg ma ebéd után... Aztán csak sütöttem ma megint gyors sós rudakat is...

Receptek itt:          .... Rétes    .... Gyors sós rudak

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr515256326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2019.10.23. 22:33:50

Jártam itt ma, és nézegettem a kínai datolyát. Olyan a formája, mint az üzletben vett aszalt datolyának, de hogy őszinte legyen, sosem néztem még meg , hogy honnan hozták, csak megettem.
Ezt a tiédet lehet aszalni is? Honnan a fa vagy bokor?

margit2 2019.10.24. 07:56:24

@Amerika24: Külön nem aszaltuk még, de vannak a fán olyanok, amik már megaszalódtak a fán.. ezeknek az íze nagyon emlékeztet az eredeti aszalt datolyára. De olvastam már róla, hogy lehet aszalni. Én az idén inkább lefagyasztom. Kipróbáltam, ha vettem ki a fagyóból, hagytam felengedni, tökéletes az íze!
Ezt a fa csemetét már vagy 10 éve kaptam egy internetes ismerőstől. De épp a napokban egy kertészeti áruházban is láttam árulni. :)

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2019.10.24. 15:29:31

@margit2:
Valóban, nálunk is lehet datolya fát venni? Nem is tudtam. Viszont volt egy év, amikor mindenki elültette a datolya magját, én is. Kikelt, és növekedett, de mint szobanövény. Mikor nagy lett , kitettem. Semmi nem nőtt rajta, és óriási helyet foglalt. Kint viszont nem zavarna, és gondolom nem fagy ki télen.
Ez valami oltott datolya lehet...szerintem.
Az idén még körülnézek fák ügyében, mert én most nagyon szeretnék egy birsalmafát. Minden évben főzök birsalmasajtot, kapok pár almát, no meg a lányoméknál van, s állítólag szép a virága is, nem is nől meg magasra, no meg nagyon finom...

margit2 2019.10.24. 18:27:03

@Amerika24: A miénk sem fagyott ki télen... eleinte csak levél volt rajta.. Kb. 10 éve kaptam a fát, akkor elég kicsi volt... most az idén termett először ilyen szépen csak...
Nekünk is volt birsalmafánk. Régen én is főztem birsalmasajtot... De már elég régóta csak 1-2 szem termett itt is sajnos... :(
süti beállítások módosítása