Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Én pontosan így vagyok ezzel... Ha csinálok rétest, akkor csak bolti leveles tésztával... (2024.04.25. 19:41) Rétes bolti réteslapból ismét...
  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Túrós zabpelyhes süti...

2020.02.26. 10:39 | margit2 | 8 komment

turoszabp.jpg

rakottpalacsinta-2020_02_22.jpg

Szombaton egy nagyon finom rakott palacsinta készült. Igazán jó volt benne a gesztenye íze a mák, szilvalekvár, dió, és cukrozott kakaópor mellett. De ugye elfogyott már... Ezért tegnap délután egy túrós sütit készítettem vacsira. Könnyű, egészséges, és az étcsokoládés pudinggal isteni volt. Persze tejszínhab is került rá a tányérokban.

A receptje pedig itt megtalálható:  .... Túrós zabpelyhes süti

 

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr915492420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kincse- 2020.02.26. 17:24:32

A zabpelyhes süti nagyon beválna nekem :)
Éppen ma szereztem be gluténmentes zabpelyyhet és lisztet, remélem ezekkel majd elfogadható dolgokat tudok sütni magamnak.

margit2 2020.02.26. 17:53:51

@Kincse-: Te talán még glutén érzékeny is vagy? ... Szerencsére nekem azzal nincs problémám. :)

Kincse- 2020.02.26. 21:15:10

@margit2:
Igen, sajnos elég hatásos következménye van a gabonaféléknek, ha eszem, és ezért vagyok kénytelen nélkülözni. Már megszoktam, de nagyon hiányzik, remélem egyszer ez is meggyógyul. :)

margit2 2020.02.27. 06:51:55

@Kincse-: Ó nagyon sajnálom. De lehet ám sok mindent elkészíteni a gluténmentes liszttel és zabpehellyel is. Csak ügyesen, én nagyon drukkolok Neked! :)

Kincse- 2020.02.27. 13:00:48

@margit2: Köszönöm! :)
A tapasztalatom nem éppen sikeres a gluténmentes lisztekkel.

margit2 2020.02.27. 15:22:29

@Kincse-: Nekem pedig eddig nem is kellett kipróbálni... szerencsére... mert azért a szervezetünknek erre is szüksége van, amíg nem okoz gondot.... :)
De mindent ki lehet kísérletezni... csak türelem! :)

Kincse- 2020.02.28. 12:20:35

@margit2:
Képzeld, kipróbáltam ma a gluténmentes zabpehely, zabliszt keverékével a pogácsa sütést, és nagyon jól sikerült, vagyis ehető, teljesen hasonlít a gabonafélék állagához. Remélem, hogy az emésztésével sem lesz gondom.
Ez most édes lett, mert már nagyon vágytam valami édes sütire, a gluténmentes lisztekből nem sikerült sosem készíteni semmilyen ehető sült tésztát.
Az arányokat így állítottam össze: 5 dkg zabpehely, 5 dkg zabliszt, 5 dkg köles liszt, 5 dkg kókuszliszt, 1 ek normál gluténmentes liszt, 1 ek útifűmaghéj, mandulatej amennyit felvesz, 1 reszelt alma, 1 vaníliás cukor, 1 citrom reszelt héja, fél citromlé, fél sütőpor, 2 ek méz.
Gombócokat készítve, ujjnyi vastagra lapítottam a pogácsákat, mert féltem, hogy a régi tapasztalat szerint a gluténmentes lisztből ragacsos valami nem sül át, de ez nagyon klassz lett, legközelebb már a hagyományoshoz hasonló formája lesz a pogácsának, sőt, zsemléket is csinálok majd.
Egyébként a lányom hívta fel a figyelmem, hogy a zab gluténmentes, csak azért nem lehet mindegyik árut felhasználni, mert a csomagolásnál gabona is szennyezheti az anyagot.

margit2 2020.02.28. 15:40:53

@Kincse-: Na ez jól hangzik! Már egy jó ideje én is gyakrabban használok zabpehelyt, nagyon megkedveltem és a zablisztet is szeretem. :)
süti beállítások módosítása