Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Karfiol, bazsalikom, birsalma, jujuba... stb.

2021.11.06. 18:37 | margit2 | 4 komment

karfiol-fagyoba-2021.jpg

bazsalikom-2021_okt_16.jpg

birsalma-2021.jpg

jujuba-2021_10_17.jpg

ovari-csirkemell-2021_10_17.jpg

must-2021.jpg

srepa-2021.jpg

kapia-paprika-2021.jpg

kapia-paprika-50dkg-2021.jpg

Októberben raktam el a fagyasztóládába: karfiolt, bazsalikomlevelet, és birsalmát szeletelve. Aztán pár szem jujuba is termett, amit imádok!  :) ... Az óvári csirkemellhez pedig kompótként ettük a birsalmát. ... Mustot is készítettünk már háromszor is, nagyon finom lett az Othello szőlőből! ... Mivel a sárgarépánk elég vékonyra sikeredett, azt megpucoltam, és karikákra vágva tettem el a fagyasztóba télre.  Aztán a hó végén összeszedtük a még termett kápia paprikát is, abból is tettem el karikákra vágva télre.  :)

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr6216748024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2021.11.06. 20:31:09

De ügyes vagy! Amit lehetett én is beraktam a fagyasztóba, igaz a birsalmából sajtot főztem, ami az idén nagyon jól sikerült. Majd lefotózom, megmutatni.
A jujubát nem ismerem, de majd utána nézek.
Idén az én répáim sem lettek vastagok, de már a pincében pihen minden. Ma még a dália gumókat is felástam,és az Enciánt is, ők is pincében várják a következő tavaszt.

margit2 2021.11.07. 08:08:37

@Amerika24: Nekünk azért birsalmából nem volt olyan sok, hogy sajtot tudjak főzni, pedig imádom! Már nagyon régen ettem, mert sajnos a nagy fa tönkrement, ez pedig csak pár éve terem még...
Akkor átnézek majd hozzád meglesem a tiédet! :)

A jujubát én is már nagyon régen kaptam, de szépen szaporodik, mert a leeső magokból is kinőnek bokrok, kis fák...
Sajnos az eredetit ki kellett vágnunk, mert útba esett... megosztottuk a telket, nagyon nagy volt, a felére a fiam épít házat... ami már tető alatt van, ajtók és ablakok is vannak rajta, zárható már.. ja és villany is van.. de mindig van valami ami miatt áll az építkezés... augusztus végén volt 1 éve, hogy belekezdett...
Nekünk már csak a céklát kell kiszedni, és némi szőlő van a tőkéken...

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2021.11.08. 10:51:40

@margit2:
Én úgy kaptam a birsalmát, abból főztem. Az idén vettünk két fát mi is, de az még nem termett. Türelemmel várom a növekedésüket. A lányomnak van egy nagy fa, azon mindig rengeteg van, de ezen az őszön sok volt a rossz benne. Azért főztem is, és még van a kamrában is egy kevés.
De jó, hogy a fiad ilyen közel építkezik! Mindig veletek lehet...no és ha jönnek majd az unokák...akkor még jobb.

margit2 2021.11.08. 12:40:40

@Amerika24: Az öreg birsalmafán nekünk is már csak betegek teremtek, és egyre kevesebb, ezért kellett kivágni... a fiatal már szépen kezd teremni, de azért sajnos ezen is láttunk az idén hibásakat... remélejük, hogy nem megy tönkre...
Na igen, a fiatalabbik fiamék Pesten laknak már több, mint 10 éve. De a nagy fiam meg minden nap bejár dolgozni Budapestre... és csak esténként ér haza, mégsem akar Pesten lakni... Ha sokat nem is de minden nap látjuk... meg a hétvégén is, ha itthon van...
süti beállítások módosítása