Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Én pontosan így vagyok ezzel... Ha csinálok rétest, akkor csak bolti leveles tésztával... (2024.04.25. 19:41) Rétes bolti réteslapból ismét...
  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Mákos-almás-meggyesrétes, majd túrós batyuk...

2022.03.21. 09:38 | margit2 | 2 komment

makos-almas-meggyesretes-2022_03_15.jpg

turosbatyuk-2022_marcius19.jpg

Folyik a takarítás, a kerti munkák szintén, de a sütés se marad ki teljesen. Sütöttem az elmúlt időszakban bolti leveles tésztával mákos-almás-meggyes réteseket is 3 rúddal. Ez mindig kapós! Igaz, hogy alaposan megtöltöttem a hozzávaló töltelékkel. Majd most a hétvégére túrós batyukat is sütöttem. Na ez már nagyon régen volt, de szerencsére igazán jól sikerült megint.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr8117785702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2022.03.22. 08:27:38

Aha! Fagyosan rakod a gyümölcsöt. Én mindig megvárom az olvadást teljesen. A sárgabarackkal mindig gondban vagyok, ha kiolvad, megbarnul.A nővérem azt mondja, szórjak rá befőző cukrot, tudod, azt a zselésítőt, abba citromsó van, s nem lesz barna. Kissé virágosabb maradt, de nagyon puha lett.
A fagyasztós barack nem nagyon jó lepényre, de most már ezt is tudom,és sárgabarack kompótot kell elraknom az idén-ha el nem vitte a fagy! A sárgabarackkal úgy vagyok, hogy csak magam szeretem , mint kompótot, mindig inkább őszit teszek, mert azt mindenki szereti, viszont ha kapok, fagyasztóba rakom.
Látom, milyen szép lett a rétes no meg a batyu is. Gondolom el is fogyott mind egy szálig. Rétest még nem sütöttem, de volt egy adag töpörtyűs pogácsa, mert valakitől kaptunk töpörtyűt, és hétvégén lányoméknak sütöttem almás kalácsot, de torta sütőben, és felvágva ,majd sülés után lekvárral lekenve.Azt mondták, jó lett. Most ezt meg se kóstoltam, mert forró volt, amikor elvitték.

margit2 2022.03.22. 12:55:20

@Amerika24: Régebben én is mindig megvártam, hogy felengedjen a meggy, de akkor sok lé kimaradt, vagy kifolyt... Most már szórok közé eg ykis búzadarát és nem rontja el az étkezési keményítőpor sem... ez is újítás. :)

Sárgabarackkal nem próbálkoztam, de én sem szerettem a fagyasztóból elővenni, mert valóban megbarnult, ha vártam a kiengedésre...

De köszi a tippet, ami a befőző cukort illeti, majd kipróbálom alkalomadtán én is. :)
süti beállítások módosítása