Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.
  • margit2: @Amerika24: Szerintem érdemes lenne megkóstolnod majd, ha lehetőség nyílik rá a selyemfűmézet. Mi ... (2023.11.23. 06:54) Kókuszos, sajtos tallér, lángos és krémes... méz!

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Krémes, kapucíner torta, kamillavirág szüret, és ma mákos intelligens krémes...

2022.05.28. 17:02 | margit2 | 4 komment

kremes-kapucinertorta-2022_05_21.jpg

kamilla-2022_05_27.jpg

kamillak-2022_05_27.jpg

makos-intelligens-kremes.jpg

A múlt héten szombaton krémest és kapucíner tortát is készítettem. Mivel sós süti is kell, ha együtt a család, ismét a gyors sajtos rudakat sütöttem meg. Ez most gyakran van nálunk.. azóta is készült...

Aztán tegnap kamilla szüret volt, már száradnak a meleg padláson a virágok. :)

Ma pedig mákos intelligens krémest sütöttem.  Mivel a héten voltunk látogatóba a húgomnál, Ő kínált meg ezzel, és elmesélte, hogy milyen gyorsan elkészíthető. Igaz hogy 1 órát sül  a sütőben, de közben végezhetjük a dolgunkat... A férjem nagyon szereti a mákot, ezért  sütöttem meg ilyen hamar... bár bevallom, hogy nekem is ízlik.

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr2617842699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2022.05.29. 07:51:28

Nálunk alig van kamilla, de ez itt a képen, gyönyörű! Régen volt tőlünk nem messze egy rét, ott gyűjtöttük. Igaz, hogy ez még gyermekkoromban volt, a szüleim azóta elmentek, a rétet beépítették, kamilla meg elvétve akad csak.
Azt látom, hogy nagyon ügyes voltál a héten, és minden igényt kielégítesz. Én is szeretem a mákot, de a férjem nem .Pedig de szívesen sütnék egy kis mákosat. Régebben , az "allergiák és érzékenységek " előtt én is sütöttem, de most a lányom családja sem eszik mákot. így csak néha magamnak csinálok egy kis mákos tésztát, fele tepsi mákos-szilvás lepényt.
Tegnap kaptam egy kis cseresznyét, abból egy kis rétest sütök majd, persze prézlivel. Viszont van tegnapról túrós lepény, és sós is , amit olivával szórtam meg. Saláta leves a sláger mostanában, mert sok van a kertbe.

margit2 2022.05.30. 19:44:44

@Amerika24: Én is régen láttam már kamillát a környéken... Tulajdonképpen tavaly vettük észre a fiam kertjében a 2 kis tő kamillát, melyeket átültettünk a kertje végébe, hogy véletlenül se legyen kitiporva, és amikor virágzott, hagytuk, hogy elszórja a magját... na és ezekből lett ez a sok kamilla. Majd odafigyelünk rá, mert hasznos gyógynövény! :)

Biztos finom lett a rétesed a cseresznyével! Nekünk sajnos már nincsen fa, de a meggyfa is betegnek látszik... Van ugyan rajta meggy, viszont apró is, és sárgulnak a levelei... Túrósból pedig bármit megennénk, nagyon szeretjük. Jó ötlet az olivával megszüórni a lepényt... majd én is kipróbálom!
Saláta itt is van, mi salátát eszünk folyamatosan... de salátaként.

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2022.05.31. 07:20:24

@margit2:
Okos, mármint ez a kamilla telepítés!
A cseresznyés rétes úgy elfogyott, hogy le se fotóztam. Igaz, egyetlen szál lett , a feltekert leveles tésztából készítettem/Puff Pasta/ nekünk sincs cseresznyefánk és ami volt pár éve, az se jött be.
Nem szeretitek a saláta levest? Mi is esszük , addig míg lehet , salátának, de már van ami magzik fel, azt a tyúkok kapják.

margit2 2022.05.31. 08:03:57

@Amerika24: Átnéztem, és vártam a fotódat a cseresznyés rétesről... na akkor valóban gyorsan elfogyott! Hú de finom is lehetett! :)
Már nekünk sincs cseresznyefánk, de a meggyfa is alig él... nem szereti a helyét...
Salátalevest csak egyszer főztem, nekem ízlett, de a fiúk azt mondták, hogy inkább frissen együnk salátát a húsok mellé...
Nekünk tyúkok nincsenek, ezért van, amit sajnos ki kell dobni...
süti beállítások módosítása