Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Én pontosan így vagyok ezzel... Ha csinálok rétest, akkor csak bolti leveles tésztával... (2024.04.25. 19:41) Rétes bolti réteslapból ismét...
  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Lángos, cukkini, hársvirág, meggy, uborka...

2023.07.04. 20:20 | margit2 | 4 komment

langos-zold-fokhagymavalis-2023.jpg

grillezett-cukkini-2023_06_16.jpg

harsvirag2-2023_06_16.jpg

cukkini-fozeleknek-2023_06_24.jpg

meggy-kimagozva-2023_06_24.jpg

meggy1-2023_06_22.jpg

gy-turmix-2023_06_18.jpg

kovaszosubi-2023_06_25.jpg

ubisalim-2023_06_22.jpg

grillezett-cukkini-bulgurral-2023.jpg

palacsinta-kpogi-2023.jpg

A lángost zöld fokhagymával bővítve ettük a fokhagymás tejföllel és reszelt sajttal. Nagyon kapós lett. A cukkini is fogyócikk. Szerencsére szépen terem a kertben. Grillezve hagymával, és fűszerezve, valamint bulgurral bővítve is ettük. Na és reszelve is tettem el főzeléknek télre. A hársvirágot is leszedtük, amikor illatozott, már meg is száradt a forró padláson, és papírzacsikba eltettük télre... A meggyet is folyamatosan eltettem a fagyóba kimagozva, és persze turixot is ittunk...  Az uborka leszedése napi szinten folyik: esszük frissen reggelihez, uzsonnával, valamint saláta készül és kovászos uborka is. Na és palacsintát is sütöttem, meg gofrit is, és persze a kefires pogácsa sem maradt el.

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr6418159996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2023.07.06. 06:08:11

De sok finomság!
Valóban, a hárs virágzik. Az idén nem szedtem belőle, de van még a tavalyiból is, és valahogy most nem ittam annyi hárs teát.
A cukkini már nekem is terem, de még csak kicsiket vettem le , az unokák nagyon szeretik, rántva és főzeléknek. Most már reszelhetek a fahéjas sütibe is , sokkal könnyebb tőle.
A kovászos uborkám már a hűtőbe , megérett, felét elosztottam, hagytam egy kis dobozzal, és majd kicsinyenként megeszem.
Nem vagyok nagy evő, és mostanában még kevesebbet eszek.
Az idei meggy és cseresznye termésről még beszélni is alig merek. Nekem nincs egyik sem, de mindig kaptam egy-egy ládával. Most a rokonoknak se termett, és ez már majdnem "aranyár " amit kérnek érte, drágább mint a hús.
Szeretem végig nézni nálad az elmúlt napokat...ugye milyen jó később itt nosztalgiázni !? Mindig megjegyzem magamban, milyen ügyes is vagy, és mindent megbecsülsz, semmi sem megy kárba.

margit2 2023.07.07. 06:36:16

@Amerika24: Nálunk sem fogyott el a tavaly leszedett hársvirág, de azért én minden évben szedek friss virágot.
Milyen a fahéjas sütid receptje, ez érdekel engem is... Már szépen van cukkini, kipróbálnám. Ha lesz időd, írjad le a receptjét! Előre is köszönöm! :)
Mi is eszegetjük a kovászos uborkát, már a második üveg fogyott el, de van még egy a hűtőben.
Cseresznyefánk már nekünk sincs pár éve, de a meggy is nagyon beteg, alig volt rajta.. tavasszal lehet, hogy ki is vágjuk... Szerencsére van itt közelben egy jó hely, ahol termelnek sokféle gyümölcsöt, és kedvező áron is lehet vásárolni. A rázott meggy kilója csak 500 Ft volt, de azt ugye azonnal magozni kell, és elrakni... Viszont kocsival 6 perc alatt ott vagyunk, és azonnal neki is állunk a magozásához, amint hazaérünk. Ugyan árultak kézzel szedett meggyet is a szárával együtt, de az 1000 Ft volt... azt csak annak éri meg megvásárolni,aki másnap is ráér vele foglalkozni... Mi a rázottat vesszük, szép nagy szenű volt, és érett.
Igyekszek, köszönöm szavaid. :)

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2023.07.08. 10:30:52

@margit2:
Recept:
40 dkg finom liszt, 30 dkg kristálycukor, 2 egész tojás, 2dl olaj, 5 dl tej, 2 kanál lekvár, 1mokk.kanál szódabikarbóna, 3 kanál kakaó, 1cs. mézeskalácsos sütőpor vagy síma sütőpor és fahéj ízlés szerint. Ezt karácsonyra szoktam sütni, de ha van alma, vagy cukkini, fél kilót teszek bele, reszelve, nem kell kicsavarni, hanem egyből a kész tésztába. A tojás fehérjét nem kell külön felverni, ez csak olyan keverős, akár a muffin.
Nagyon finom, és sok. Kb.30 percig sütöm, de tűpróba szükséges.
Ezt az adagot, ha nagy tepsibe sütöm, elvágom kétfelé, és barack lekvárral megkenem. Nehéz a kisebb tepsi sütit keresztbe vágni. Tetejére csoki mehet, aki szereti, de nem szükséges, a porcukor is jó. Az enyéim szeretik a csokit rajta.

Nekem sincs meggy és cseresznye fám, amit lehet hogy majd ültetek, az idő eldönti , mit is akarok .
Itt 10 euro volt egy kg. cseresznye, a meggy meg 5 euro, és behozatal , Magyarországról. Én nem is ettem az idén egy szemet sem, viszont a lányom sütött egy meggyes potyogtatottat, azt megkóstoltam.
A kései sárgabarack fámon viszont van 20 db.kb, még mindig nem érett, arra majd nagyon vigyázok, és bele adagolom reggelenként a zabkásámba.

margit2 2023.07.09. 06:30:19

@Amerika24: Köszi a receptet, majd kipróbálom én is. :)

Már nekem is csak 1 meggyfa van, de tavasszal szerintem kivágjuk, mert csak pár szemet tudtunk szedni róla, nagyon beteg lett a fa. Cseresznyefánk meg már évek óta nincsen...

Nekünk is az a szerencsénk, hogy közel van egy nagy gyümölcsöskert, ahol árulják a gyümölcsöket, különben én is meggondolnám, hogy mennyit veszek...
Sárgabarackfánk is volt vagy 5-6 fa, már 1 sincsen... Arra is vigyázzál. :)
süti beállítások módosítása