Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Elelktromos lekvárfőző keverőtál, szilvalekvár, jujuba, szezámmagos sajtos rudak, lkeváros bukta, birsalma, és mandulás torta...

2024.10.06. 18:20 | margit2 | 4 komment

elektromos-_lekvarfozo-keverotal-20240912b.jpg

szilva-fozni-20240913b.jpg

szilvalekvarfozes-20240913b.jpg

szilvalekvar-uj-20240918b.jpg

jujuba-1-szuret-20240919b.jpg

szmagos-srud-20240922b.jpg

lekvaros-bukta-20240924b.jpg

birsalma-20240929b.jpg

mandulast-20240929b.jpg

Mivel az előző elektromos lekvárfőzőedény teflonos bevonatú volt, és kezdett felkopni a teflon, azt már nem használjuk tovább... De találtunk egy rozsdamentes acél keverőtálat, amire elektromos keverő helyezhető, megvettük, és már azt használjuk.
A jujuba is elkezdett érni, azt is szedegetem folyamatosan.. De a sok esőtől sok megrepedt.. Azért a fagyasztóba is tettem már belőle, mert télen jó elővenni nassolni... és nagyon egészséges is!
Pár alkalommal sütöttem szezámmagos rudakat is. Aztán lekváros buktát is sütöttem, természetesen a friss szilvalekvárral kérték a fiúk.
A birsalmafa alatt sok gyümölcs lepotyogott a fáról.. Elég sok időmbe telt, míg összedaraboltam... nem csak azért mert kemény, de eléggé hibás is... viszont nem permeteztük, tehát bio!
Főztem abból is lekvárt.
Na és az idén szeptember végén sem maradhatott el a fiam kedvenc mandulás tortája sem. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr1018702040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2024.10.08. 21:56:13

Még nem is láttam ilyen lekvárfőzőt. Melegíti is és keveri közben?
Drága?
A birsalmasajtot nem próbáltad ki?
A lekvár is finom, tavaly főztem én is, de nálunk a sajt a nyerő.
A jujubát nem ismerem, azt se tudom hol terem, de majd most utána nézek.
Olyan datolya forma, aztán hogy az íze mihez hasonít, azt csak te tudnád megmondani.
Szép a torta! Szeretem a mandulás dolgokat.

margit2 2024.10.09. 06:30:17

@Amerika24: Nem melegíti, a tűzhelyre kell tenni e keverőtálat, aminek a tetején az oldalára van ráhelyezve a z elektromos keverőkar, a zsinórját kell a konnektorba dugni, és 1 gombnyomással indítani a keverést...
Azért természetesen néha rá kell nézni...
A birsalmasajt túl macerás, és ahhoz több birsalma kellene... Én mindegyiket szeretem a lekvárt és a sajtot is...
A jujuba a kedvencem lett. Nagyon szeretem a kicsit fanyar édes ízét! :)
www.google.com/search?q=Jujuba&udm=2
Fa és bokor formában is lehet tartani.
A mandula íze itt is nagy kedvenc. A fiam is ragaszkodik hozzá szülinapjára. Én pedig elkészítem szívesen! :)

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2024.10.09. 13:03:21

@margit2:
Köszönöm a tájékoztatást.
Tényleg ügyes lehet ez a gépezet.
A sajt még egyszerűbb mint a lekvár, szerintem. Csak megfőzöm héjával együtt, lemérem, és 80 deka cukrot adok hozzá, no meg citromot a szép színe végett. Fél órát főztem, és kész. Viszont az igen macerás, hogy reggelenként meg kell fordítani, még szárad. Kb.két hét,aztán én elteszem a hűtőbe, mert félek, hogy megpenészedik.
Olvastam a jujubát, és igen,nálunk is lehet fát venni, nagyon sok a vitamin benne.
Idén sok somlekvárt főztem, most málna nélkül, még van a fagyasztóba is, amit nem főztem meg, ez is nagyon jó, de nem nagyon kenem palacsintába, stb. minden reggel eszek egy-két kiskanállal.Olvasd el a jótékony hatását ennek is, hasmenés-szorulás ellen is eszik , egálba tartja a bélműködést, sőt tele C vitaminnal.

margit2 2024.10.09. 19:04:21

@Amerika24: Jaj, most vettem észre nem válaszoltam... Nem drága ez a keverőtál. 28 ezer Ft körül volt + a szállítási költség...
Na majd azért egyszer lehet, hogy főzök sajtot is... de már nem az idén...

A jujuba jótékony hatásairól már én is olvastam. :)
süti beállítások módosítása