Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Én pontosan így vagyok ezzel... Ha csinálok rétest, akkor csak bolti leveles tésztával... (2024.04.25. 19:41) Rétes bolti réteslapból ismét...
  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Zöldbab....

2014.06.25. 08:43 | margit2 | 10 komment

Ma szedtem az idén először zöldbabot.. Tegnap volt egy kis eső, ez most nagyon kellene neki is, hiszen teljesen virágba van borulva az összes bokor... Ilyenkor nagyon fontos a csapadék!

Nem sok volt még, de ez éppen elég lesz ebédre. :-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr136413487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kincse- 2014.06.25. 20:36:55

Ma Szegeden egész nap esett, szó szerint, a hírek szerint elnéptelenedtek az utcák is, remélem a zöldbabtermésednek elég lesz ennyi víz :)

margit2 2014.06.26. 08:36:09

@Kincse-:
Sajnos mi nem Szegeden vagyunk... :-) Tegnap már nem is esett eső.... Egyenlőre szép a zöldbab, de még várjuk a csapadékot...

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2014.07.01. 07:53:35

Én még nem szedtem a zöldbabomról, de tegnap megvizsgáltam, hol is tart. Pár nap , és szedek én is.
Minden évben sárga színűt vetek, nálam azt jobban szeretik, de az idén nem kelt ki, így vetettem egy másik fajtát...ezen bizony zöld a termés, de el fog fogyni ez is biztosan, ha nincs más.
Finom vajbabfőzeléknek nincs párja, és szeretik a savanyú levest is belőle...sőt , a fagyasztóba mehet a felesleg...

margit2 2014.07.01. 14:42:05

@Amerika24:
Én ma szedtem másodszor. A múlt héten annyira ízlett a megfőzött, és vajban sárgarépa karikákkal együtt párolt zöldbab, hogy ma is azt készítettem ebédre. Kevés kis grillezett kolbász is készült hozzá, meg párolt hajdina...isteni volt... én meggymártást ettem hozzá, a férjem pedig hagymás paprika és paradicsom salátát. Ennek még lesz ismétlése! :-)

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2014.07.02. 07:29:47

Leírnád pontosan hogy is készítetted ez a vajas zöldbabot?
Nagyon szeretem az ilyen zöldség köreteket. Milyen fűszert használtál hozzá, és hány percig pároltad ?

margit2 2014.07.02. 08:30:36

@Amerika24:
Én, ha magamnak készítem, akkor csak sós vízben megfőzöm a zsenge, frissen szedet, hosszabbra vágott zöldbabot zöldbabot, és a karikákra vágott sárgarépát, és leszűröm. Majd körülbelül 1 evőkanálnyi vajat ( zöldbab és a sárgarépa mennyiségtől függően) felolvasztok egy lábosban, ráöntöm az összekevert megfőzött babot és répát. Csak pár percig párolom, ráteszem a tetejét, és már kész is.... Ha a férjem készíti, mert Ő is szeret a konyhában ügyeskedni, tárkonyt és őrölt borsot is szokott rászórni.
Tulajdonképpen ez ízlés dolga! :-)
Majd írd meg, ha elkészítetted, hogy ízlett! :-)

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2014.07.02. 18:45:55

Tejet is? ez új...mennyi tejet? Mire kell a tej?
Én se vagyok nagyon fűszeres, azt hiszem kihagyom a tárkonyt, borsot, mert nekem is elég a natúr, talán egy pici vegetát...mit gondolsz ?
A hétvégén kipróbálom , és megírom milyen lett,hogy ízlett...

margit2 2014.07.02. 20:10:00

@Amerika24:
Bocsi, félreérthetően írtam? ... Mert Te a "tetejét" tejnek olvastad... Én a lábos tetejére gondoltam, vagyis a fedőre. :-)
A vegeta is biztos jól ízesíti! :-)

De mindjárt rakok be fotót, mert mára is maradt, de ma nem hajdinával, hanem kölessel ettem...

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2014.07.03. 07:06:44

Igen, félre olvastam...de most már látom, hogy te jól írtad...
süti beállítások módosítása