Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Én pontosan így vagyok ezzel... Ha csinálok rétest, akkor csak bolti leveles tésztával... (2024.04.25. 19:41) Rétes bolti réteslapból ismét...
  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Futómuskátli...

2008.10.20. 10:10 | margit2 | 15 komment

.
Ez a tavalyi futómuskátlim... Sajnos elég későn kupálódott ki...  Télre levittem a pincébe... Úgy láttam, hogy kiheverte az ottani hűvös környezetet. De bizony elég későn kezdett csak virágozni... Aztán ráadásul egy nagy szélvihar le is döntötte  az ablakpárkányáról... Most indulna be igazán a virágzása, pedig eltörött tőben... Élőben még szebb is!
.
.

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr616031259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ansa 2008.10.20. 12:20:12

Akkor ez egy igazi túlélő!

margit2 2008.10.20. 13:19:10

Igen az! %smile% ... No meg is próbálom újra megmenteni! Tavaly nagyon szép volt. 2 cseréppel is díszítette a teraszt, de az egyik tönkre ment a tél alatt...

Julibella 2008.10.20. 14:02:33

Nekünk a tavalyi tiroli muskátlink még mindig azon van, hogy erőre kapjon..:)) Szó se róla hogy haldokolna, gyönyörű, zöld, buja, de virág?! Szerintem egy-két hónap múlva kezdené el... A tavaly valami hasonló volt a Tiédhez. Így aztán mi feladtuk, hogy a futókat átteleltessük... Bezzeg a paraszt muskátlik! :)) Hatalmas bokrokká nőttek az idén! :) És most megyek megkeresem a bú(l)vártúrósodat vagy vargabélest....:)) Van egy fél kiló tehéntúróm.;) Egy kérdés: mi a tapasztalatod vagy mit gondolsz a tojásról..:)): ha azt kéri a recept, hogy 1-2 tojást tegyünk valamibe, akkor nélkülözhető-e a fehérje? Ugyanis a kislányom fél éves korában tojásfehérje allergiás volt (kimutatottan), azóta meg, több mint egy éve ha nem muszáj nem használok tojásfehérjét... nem eszünk tojást. Bár, lekopogom, ha mégis elcsent valamit amiben tojásfehérje s van, drasztikus reakció nem volt. Ennek ellenére amíg "kell" vigyázok. Köszi!

Dédike 2008.10.20. 15:20:14

A jegesnek és a tirolinak nem jó a pince, világos és elég meleg hely kell neki. Jóval igényesebb, mint a paraszt muskátli. Én már nem is próbálkozom a teleltetésével, mert azok a helyek másnak kellenek.

margit2 2008.10.20. 15:36:22

Julibella! Ha már hozzászoktatok a tojásfehérje nélküli sütéshez, akkor már ne is szokjál vissza rá... Annyival lesz más, hogy a felvert tojásfehérje hiányában a tészta, illetve a töltelék nem lesz annyira laza... Bár én még nem próbáltam, tapasztalatom nincs... Ha megcsinálod a búvártúróst, majd légyszíves számolj be róla. Most már én is kíváncsi vagyok rá! %wink%

margit2 2008.10.20. 15:38:48

Dédike! Olyan sok negatív tapasztalatom volt, hogy most már én sem nagyon bízok benne, hogy megmaradna...

Szomor 2008.10.20. 20:35:40

Azt rebesgetik, hogy hosszú ősz elé nézünk. minusz négy fokig bírja a hideget! szerintem ez lesz a Karácsonyi Muskátlid :)

margit2 2008.10.20. 20:42:54

A karácsonyi kaktuszom is csak húsvétkor nyílott... Na akkor a muskátli is nyílhatna karácsonykor! %wink%

cinci 2008.10.20. 22:13:52

Margitka Igy is szép:)

Julibella 2008.10.21. 10:56:29

Köszi Margitka! Isteni lett a búvártúrós! A tésztába beletettem az egész tojást, hát isteni lett! A múltkor azt hiszem sötőporral csináltam, meg csak tojássárgával, akkor nem lett ennyire könnyű és nem nőtt meg ilyen szépen... most azonban csak a túrós részből vontam "ki" a tojásfehérjét, "laikus" észre sem veszi, hogy nem így kell!! :)) Köszi mégegyszer.

Gyöngyi 2008.10.21. 12:03:13

Én 2-szer próbálkoztam futómuskátli átteleltetésével, csúfos bukásba torkollott mindkét alkalom. Feladtam. Inkább veszek kis palántákat április végén, de nem cirkuszolok vele többet.

margit2 2008.10.21. 20:21:16

Julibella! Igazán örülök, hogy így a tojásfehérje nélkül is sikere lett a sütinek! %wink% Gyöngyi! Azt hiszem, hogy tavasszal én is venni fogok, ha azt akarom, hogy nyáron virágozzon a muskátlim! %smile%

Nóri 2008.10.22. 14:03:09

A futó muskátli nálam se akarja átélni a telet. :(

margit2 2008.11.02. 19:05:40

Én sem nagyon próbálkozom vele... Leviszem a pincébe, ha megmarad újra felhozom és öntözgetem... Talán virágzik is.... Ez most is virít még a teraszon. %smile%
süti beállítások módosítása