Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Én pontosan így vagyok ezzel... Ha csinálok rétest, akkor csak bolti leveles tésztával... (2024.04.25. 19:41) Rétes bolti réteslapból ismét...
  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Kakaós-almás püspökkenyér...

2009.10.04. 18:04 | margit2 | 12 komment

.

.

Sok az alma, ezért megint almás sütit választottam ... Ez őzgerincformában süthető, és gyorsan összeállítható...

.

A receptje megtalálható itt: Kakaós-almás püspökkenyér

.

A kutatók napjainkban is számos vizsgálatot folytatnak annak feltárására, hogy a gyümölcsök és zöldségek fogyasztása miként befolyásolja előnyösen az egészségi állapotunkat:

"Egyes kutatások központjában a magvakban, illetve a gyümölcsök héjában található ú.n.: fenolos szerkezetű vegyületek potenciális rákellenes hatása áll.
Tíz deka friss alma megközelítőleg 110-340 milligramm fenolt tartalmaz. A gyümölcs fogyasztása nem csak magas vitamin tartalma, édes zamatos finom íze miatt javasolt, hanem a magas flavonoid tartalma miatt is ajánlott!
A flavonoidok antioxidáns tulajdonságú növényi hatóanyagok.
Hatásuk sokrétű: antioxidáns, immunrendszer megerősítő, rákmegelőző, gyulladáscsökkentő, vírus- és baktériumellenes, májvédő, összességében tehát egészségvédő hatásúak.
A vizsgálat eredménye alapján kimutatható, hogy az almahéj antioxidáns hatása jóval erősebbnek bizonyult, mint az alma húsából vett mintáké!
Mindezek alapján érdemes tehát az almát alapos tisztítás után héjával együtt rendszeresen fogyasztanunk, ezáltal gazdagítva szervezetünket számos fontos tápanyaggal, antioxidánsokkal.
Gyermekeink sokszor kérik, hámozzuk meg nekik az almát, pedig apró ötletekkel kedvet csinálhatunk hozzá, hogy a kicsik héjával együtt fogyasszák. Például karcolhatunk az almának szemet, apró répa darabbal orrot varázsolhatunk az 'almaarcra', ötletesen díszíthetjük, hogy legyen kedvük a kicsiknek héjával együtt fogyasztani az almát... "

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr826031102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kata... 2009.10.04. 18:28:35

Nagyon guszta:)!!!! Minden gyümölcsöt a héjával szeretem,szerencsére a fogaim is bírják%mrgreen%...és megmosva,nem bírom mosatlanul,így szoktam meg!Kedvenc almám a Golden,és a Gála..édesszájú vagyok:D

margit2 2009.10.04. 19:24:53

Kata! Bizony nagyon is jó, ha megesszük az egészséges alma, körte, szilva, ...stb. héját! %razz% Jó ízlésed van alma téren! %wink% ... Nekünk Starking van, ami isteni finom és jonathán.... Én ezeket imádom.

amerika24 2009.10.04. 19:30:26

...nálam is almás süti volt ma....:) ...nagyon jól néz ki ez a püspök kenyér...:)

vnjudit 2009.10.04. 19:44:32

Hú de megennék egy kis almást %wink% Ma két kiló liszből sütöttem mézest %lol%. Levezetésképp meg egy adag muffint. Nálunk úgy eszik meg az alma héját a fiúk, hogy egyben hámozom meg nekik, bekapják a végét, hagyják lógni és röhögnek, hogy hosszú nyelvük van %mrgreen%

margit2 2009.10.04. 20:15:55

Amerika! Én eddig ilyen almás püspökkenyeret nem is sütöttem, amibe fél kg reszelt alma is kell... De azt hiszem, hogy ez megint repetás lesz! %razz%

margit2 2009.10.04. 20:18:13

Judit! Nagyon helyes, hogy megeszik a héját a fiaid, még ha úgy viccesen is! Nagyon sok benne a vitamin! %wink% ... Különben ez a mennyiség, ami a receptben van kicsit sok a 30 cm-es őzgerincformámba, ezért 6 db kis muffint még én is sütöttem mellette! %smile%

marisom 2009.10.04. 20:38:23

Gyümölcs minden mennyiségben, ha dolgozom az az ebédem, ha szabin vagyok akkor az a vacsorám.Ötletes és gusztusus ez az almás püspökkenyér, a mandulás tortád is az, reggel szerettem volna beírni, de nem sikerült, háromszor próbálkoztam, aztán feladtam.

margit2 2009.10.04. 20:50:17

Maris! Mind a 3 alkalommal elfogadta a blogol, csak rendszertelen időpontokban adta be, válaszoltam is a tortánál Neked! %wink%

Dédike 2009.10.05. 07:59:29

Nekem is kedvencem az almás süti.

margit2 2009.10.05. 08:21:43

Nagyon egészséges az alma. Én is igyekszem most minél többféle almást készíteni! %razz%

Julibella 2009.10.06. 20:03:44

Szia Margitka! Megsütöttem ma ezt a sütit, de én nem őzgerinc formába tettem, hanem azegészet kakaósan egy tepsibe simítottam. Nagyon finom lett és nagy sikere volta családomban is! ;) Csodálkoztam rajta, hogy nincs benne semmi zsíradék, de tej, még joghurt sem, de legalább nem hízlal...;) Köszi a recit! :)

margit2 2009.10.06. 20:56:19

Julibella! Örülök, hogy sikered lett vele otthon Neked is! ...Tudod az 50 dkg reszelt alma elég sok levet enged, ezért nem kell bele plussz folyadék. %wink%
süti beállítások módosítása