Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Én pontosan így vagyok ezzel... Ha csinálok rétest, akkor csak bolti leveles tésztával... (2024.04.25. 19:41) Rétes bolti réteslapból ismét...
  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Medvehagymás muffinok....

2013.04.17. 19:16 | margit2 | 20 komment

Tegnap ettünk előszöt medvehagymát... De már most biztos vagyok benne, hogy nem utoljára! ... Itt is megmutatom a muffinokat, amiket sütöttem vacsira. A tésztájának a húsvéti sós kalács tésztáját dagasztattam be a kenyérsütőgépemmel.

Itt mostam meg a medvehagymát, majd hagytam a vízben, amíg a tészta készült.

.

.

Amikor megkelt a tészta, kivettem a gépből, és 2 felé vágtam. Az egyikbe kevés hagymás olajon dinsztelt hagymát és összeaprított medvehagymát szórtam:

.

.

A másikba füstölt sajtot reszeltem és szintén medvehagymát szórtam:

.

.

Majd mindegyiket feltekertem, mint a beiglit, és 12-12 részre vágtam. Ezután belerakosgattam a szilikonos muffin formákba, amit előzőleg kevés olajjal kikentem. Hagytam még kelni mindegyiket 15-30 percig. Akkor lekentem a tetejüket 1 felvert egész tojással, amibe 1 evőkanál tejet is tettem. Mindegyiknek a tetejére reszeltem még kevés trappista sajtot.

Előmelegített sütőbe tettem, és légkeverésen sütöttem rácsra téve a formákat, 200 fokon 5 percig, majd 180 fokra levéve még 17 percig. Amikor megsültek, egyből rácsra tettem a muffinokat hűlni:

.

.

Itt már felszelve a sonkássajtos muffinok:

.

.

Itt pedig a füstöltsajtos medvehagymás muffinok felvágva:

.

.


A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr446030721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evimami 2013.04.17. 19:32:03

Sajnos mifelénk nincs, pedig nagyon szeretem. Én most spenóttal kísérletezem, elsejére kell .

margit2 2013.04.17. 19:49:01

Én is úgy kaptam a medvehagymát most. De tavaly vettünk tavasszal az OBI-ban. Azt hittem, hogy kiszáradt, mert elég száraz nyár volt... De aztán a nagy tavaszi esőzések hatására kibújt mind a 7 amit vettünk... Éppen ma fotóztam le, és tettem be a képet a fórumomba a kis medvehagymákról... Remélem, hogy megmaradnak. A diófa árnyékába tettük... Majd az idén több figyelmet áldozok rá. %wink% Na és még vettünk 1 zacskó medvehagymamagot is... azt is elvetette a férjem egy nagyobb műanyag tálba... Kíváncsi leszek rá, hogy kikel-e majd? Na és mit csinálsz a spenóttal?

evimami 2013.04.17. 20:07:49

majd akkor megmutatom, mert sok ismerős jár ide is, és nem akarom, hogy tippet lopjanak.

margit2 2013.04.17. 20:21:20

Oké!... De nagyon kíváncsivá tettél most! %smile%

2013.04.17. 20:28:38

hűű, finomak lehetnek, még nem ettem ilyeneket, de egyszer muszáj megcsinálnom. Sajnos nem merek medvehagymát venni a piacon, pedig sok helyen árulják. Egyszer olvastam a hírekben, hogy valaki összetévesztette a gyöngyvirággal, ami ugye mérgező. De milyen hülye vagyok, hogy féltem az életem, de valamiért nagyon taszít így venni. Tavaly a nyári fesztiválon vettem medvehagymakrémet több üveggel is, sokáig eltartott, nagyon finom volt.

margit2 2013.04.17. 20:36:43

A medvehagymának fokhagyma íze van!!! .... A levele is más, mint a gyöngyvirágnak, de valóban hasonló.... Nem fogod megbánni, ha megkóstolod majd! .. Nálunk nyerő lett! %razz% Fel lehet használni többféleképpen is. Holnap például medvehagymás paradicsomos pesto lesz! %wink%

2013.04.17. 20:46:11

te egy konyhaművész vagy :)

margit2 2013.04.17. 21:03:35

Ugyan már!... Azt aztán mindenki meg tudja csinálni... ha akarja! %wink%

2013.04.17. 21:09:51

hát van, aki magas fokra emeli ezt a hivatást otthon, én a gyereknevelésben élem ki magam, és igyekszem a legmagasabb fokon, de hát semmi nem tökéletes :)

Anna3 2013.04.18. 10:15:40

Mindig néztem a medvehagymát, mert olyan jó kajákat lehet vele készíteni, de nem is gondoltam volna, hogy lehet ilyen magot venni. Illetve még soha nem néztem. Tésztával és pogiban is finom lehet

margit2 2013.04.18. 14:04:25

Lí! Bizony, ez így van, semmi sem tökéletes... %wink%

margit2 2013.04.18. 14:06:53

Anna! Én is nem régen vettem csak észre a vetőmagok között, hogy ilyent is árulnak. Csak ajánlani tudom, ha a fokhagymát is szereted!... Na és még azért is, mert nagyon egészséges! %razz%

kata... 2013.04.18. 19:55:02

Tavaly ettem medvehagymát,de nem kötöttünk szorosabb barátságot,nekem nem igazán ízlett :)vagy csak másképp kellett volna elkészítenem :)

margit2 2013.04.19. 14:02:56

Kata! A fokhagymást sem szereted?.... Mert akkor elhiszem, hogy nem ízlik... nagyon hasonló az íze, de ez annyira nem erős! Én imádom azt is, bár tudom, hogy főleg este, és itthon szabad enni! ... Nekem viszont ez jobban ízlik! %wink%

kata... 2013.04.19. 20:05:06

igen,emlékszem,hogy fokhagymás ízű :) lehet,teszek még egy próbát,és sütök medvehagymás pogácsát :D

marisom 2013.04.19. 20:34:53

Margit ezt nagyon jól leírtad és nagyon nagyon guszta, idáig érzem az illatát!

margit2 2013.04.20. 07:25:12

Maris! Nagy kedvvel csinálom majd legközelebb is!... Ez már biztos! %biggrin%

margit2 2013.04.20. 07:27:01

Kata! Én meg még pogácsát nem sütöttem vele, de most már biztos vagyok, hogy íz is ízlenek! %wink% Hajrá!

darumadar 2013.04.22. 21:44:38

Még nem ettem medvehagymát, de mostanában nagyon felkapott lett. A környékünkön lévő medvehagyma lelőhelyeken most már csak saját fogyasztásra lehet szedni, mert sokan zsákszámra szedték eladási céllal.

margit2 2013.04.23. 07:23:24

Már én is felfigyeltem rá tavaly is, hogy mennyire sokat írtak róla és a hasznos tulajdonságait emlegették... Vettünk is tavaly tavasszal... Ősszel már a nyomát sem láttam a fa alatt, ahova elültettük, ezért azt hittem, hogy nem is marad meg itt... Végre én is megkóstolhattam, mert kaptam, nekem ízlik. Hasonló a fokhagymához, de nem annyira agresszív az íze... %razz% ... Szerencsére az enyémek is előbújtak, lehet, hogy a sok esőmnek köszönhetem, ami most tavasszal volt... De majd ránézek időnként... .
süti beállítások módosítása