Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Én pontosan így vagyok ezzel... Ha csinálok rétest, akkor csak bolti leveles tésztával... (2024.04.25. 19:41) Rétes bolti réteslapból ismét...
  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Rizstej készítése - házilag ...

2014.05.06. 18:57 | margit2 | 12 komment

rizstej_1399394610.jpg_520x390

Tegnap elhatároztam, hogy készítek rizstejet házilag... Nagyon sokféle változatot találtam a neten, a legpraktikusabbnak, és a legegyszerűbbnek ez tűnt. Már korábban gondolkodtam, hogy át kellene állni a tehéntejről valamire... Most már meg van a megoldás! 

A recept megtalálható itt:  .... Rizstej készítése - házilag

.

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr166116889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

greenfo 2014.05.06. 21:43:14

Ez nagyon érdekes! Hallottam már róla, de sosem olvastam el a készítési módot. Főzelékekhez, stb. használni OK, de tejként fogyasztani milyen íze lehet?
Remélem nincs egészségi oka annak, hogy ezt készíted.

margit2 2014.05.07. 08:02:58

Finom!!! A férjemnek is ízlik. Tegnap délután már teljesen ezzel a tejjel ettem müzlit, és megfogadtam, hogy igenis rászokom! :-)
Sajnos észrevettem, hogy a tej nem igazán jó nekem, saját magam kísérleteztem ki hogy, ha nem iszom, akkor jobb.... Na és még egészségesebb is. Persze azért más, mint a hagyományos tej, de én sosem voltam nagy tej fogyasztó! A csak sima tejet nem szerettem inni... Most is valamiben, vagy valamihez fogom használni.

Kincse- 2014.05.07. 08:48:23

Helyes döntés Margitka! :)
Nem könnyű emészteni a tehéntejet, sem a pici babáknak, sem az idősödő embereknek. Nekem sem jó, kiütésem lesz tőle, mint a tojástól is, pedig fiatalabb koromban nem vettem észre.
Kókusztejet is könnyű csinálni, amiben a zabpelyhet szoktam főzni reggelente. Gyümölcsdarabokat szoktam beletenni, ha kész és aszalt áfonyát, ezt szeretem benne a legjobban.
Lehet kapni kókusz lisztet, és azt kell vízzel hígítani. De készen is árulnak a bioboltban sűrített kókusztejet.

margit2 2014.05.07. 09:15:11

@Kincse-:
Igen, most nagy erőkkel kísérletezek....Eddig én sem vettem észre, hogy gondot okozna... de én sem fiatalodom...
Kókusztejet már én is csináltam valamikor, de tehéntejjel, azt sütemények ízesítéséhez használtam.... Ez a fajta nyilván nem tartalmaz tehéntejet... Te csak kókuszliszttel készítettél eddig? Kókuszreszelékkel még nem próbáltad ki?

Kincse- 2014.05.07. 11:08:00

Nem próbáltam még, és te?

margit2 2014.05.07. 15:22:20

@Kincse-:
Még én sem próbáltam ki... de most felcsigáztál... nem fogom kihagyni.... De ha Te előbb próbálkozol, akkor jelezzed ám! :-)

Aloha3 2014.05.10. 20:01:14

Megnéztem a receptet, nem is nehéz elkészíteni....:-) Jó megoldás ez annak akinél gondot okoz a tej fogyasztása. Nekem szerencsére a tejjel semmi problémám nincs. viszont az élesztős készítményeket kerülöm mert nekem meg azok a nem igazán jók.:(
További szép estét, jó hétvégét kívánok! :-)

margit2 2014.05.10. 20:47:48

Köszi, Neked is szép hétvégét a továbbiakban! :-)
Eddig nekem sem volt problémám a tejjel, de sajnos most már úgy látszik, hogy kerülni kell a fogyasztását... Az élesztős készítményeket is csökkentem, főleg a búzaliszttel.... így alakul.. tudomásul kell vennem....

cincike1 · http://cinci.blog.hu/ 2014.05.12. 19:17:52

Elolvastam a recit,nem iszom sok tejet,esetleg reggelihez,ha épp otthon vagyok,de maradok a tehén tejnél.

..de a kíváncsiság meg van bennem ,megkóstolnám,és jó tudni,h neked ilyen recid is van

margit2 2014.05.12. 20:04:31

Ha nem vagy érzékeny a tehéntejre, akkor nyugodtan igyad csak... Én most azért váltok, mert észrevettem, hogy nem esik jól a szervezetemnek...
A rizstejet, pedig minden alkalommal össze kell rázni, mert az üveg aljára leüllepedik a rizspor... és az úgy finom, ha fel van rázva. Kíváncsi lennék a Te véleményedre is... ha kipróbálod, akkor írjad meg meg, ok! :-)

cincike1 · http://cinci.blog.hu/ 2014.05.13. 19:20:26

Szerencsére nem vagyok érzékeny semmire!

Biztosan meg írom,ha kipróbálom,és csak is a te receptedet fogom elkészíteni.

margit2 2014.05.13. 20:51:16

@cincike1:
Ma újat csináltam. Mégpedig úgy, hogy előtte megfőztem a rizst vízben, utána feltöltöttem tiszta vízzel. 2 evőkanál nyírfacukor tettem bele, összeturmixoltam, majd leszűrtem... Most már a hűtőben van. Természetesen ezt is össze kell rázni fogyasztás előtt...
süti beállítások módosítása