Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Én pontosan így vagyok ezzel... Ha csinálok rétest, akkor csak bolti leveles tésztával... (2024.04.25. 19:41) Rétes bolti réteslapból ismét...
  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Meggyes lepény....

2014.06.01. 16:56 | margit2 | 6 komment

 Ma is még a borsót téptük ebéd után... Az 5 sorból 4-et már kitéptünk... De ma délután már pihenni akarunk, így reggel folytatjuk a leszedett borsó kifejtését... Már 8 kg a fagyasztóban van eddig...

Már napok óta csipegetem a fáról a meggyet, szépen éreget... Ebéd előtt gyorsan sütöttem még egy fél adag meggyes lepényt, pont elég lett ez a tál meggy...

Most is variáltam, mert a 20 dkg lisztnek csak a fele lett finomliszt, a másik fele pedig fehér rozsliszt. Ja és nem sütőport tettem bele, hanem 1 kávéskanál szódabikarbónát...Igazán finom lett! 

A receptje megtalálható itt:  .... Meggyes lepény

.

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr26249404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kincse- 2014.06.01. 20:09:04

Nagyon szeretem ezt az időszakot, amikor jönnek a finom gyümölcsök. Az eper lejárt, ráuntam, most itt a meggy, majd jön a sárgabarack.
Én is belevarázsolok minden gyümölcsöt a süteménybe, idény szerint. Általában durvára tört dió is belekerül.
Attól, hogy magliszt, vagy teljes kiőrlésű is belekerül, nekem jobban ízlik.

margit2 2014.06.02. 07:03:53

Én is így vagyok ezzel. De nálunk még nem unták meg az epert... Minden este leszedem, és csinálok turmixot.... Ha végzünk a borsó kitépésével, és elrakásával, már szedem is a meggyet, és rakom azt is a fagyasztóba kimagozva. Persze abból is minden nap szedegetek már, olyan jó csak úgy magában eszegetni!... Én imádom!!!! ... Na és a sárgabarackot is nézegetem a fán... Az idén úgy néz ki, hogy lesz szépen! ... Akarok majd cukor nélkül is főzni lekvárt! :-)
Dió is nagyon sok van, én rengeteget szoktam sütni vele.... nálunk sem marad ki a sütésekből, de azért én már óvatosan eszegetem...
A lisztek variálgatása, keverése is fontos szerintem is. Nekem is sokkal jobban ízlett a tegnapi variáció, mint a hagyományos, csak finomliszttel készült... Nem beszélve arról, hogy sokkal egészségesebb is!!! :-)

margit2 2014.06.02. 20:12:20

@empszi:
Én imádom a meggyet, csak úgy magában is... de valóban így keverve a lisztet is, finomabb lett, mint az eredeti receptben... :-)

greenfo 2014.06.02. 20:56:37

Úgy tűnik 2 héttel korábban érik minden nálatok. A mi meggyünk még csak most kezd szinesedni. A borsónak is kell még egy hét. A lisztkeverés tanácsot köszönöm!

margit2 2014.06.02. 21:10:57

@greenfo:
Ez egy elég korai meggyfajta... A másik fán még nekünk is csak zöld... A borsó a legkoraibb, "Rajnai törpe"... ez érik a leghamarabb ám! :-)
süti beállítások módosítása