Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Én pontosan így vagyok ezzel... Ha csinálok rétest, akkor csak bolti leveles tésztával... (2024.04.25. 19:41) Rétes bolti réteslapból ismét...
  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Rétes bolti réteslapból...

2016.06.18. 19:10 | margit2 | 2 komment

Ma délután még sütöttem 2 rúd meggyes-almás mákos rétest, amihez bolti réteslapokat használtam. Már  a meggyszezon elkezdése óta volt erre kérés, ma teljesítettem. Nagyon finom lett. Azt hiszem, hogy még hamarosan megsütöm, mert a friss meggyel mindig finomabb a rétes!

A receptje megtalálható itt:   ... Rétes bolti réteslapból

Tegnap reggelre sajnos kitörött tőből az egyik kis fekete ribizli fám, mivel előző éjszaka hatalmas szél volt itt... Nagyon sajnálom, hiszem még csak 3 éve vettük, most kezdett el szépen teremni... Le is szedtem utoljára róla az érett ribizli szemeket, majd finom lesz sütibe rakva télen:

Aztán ma is szedtem még le érett fekete ribizliket a másik 4 kis fáról, nagyon szeretjük.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr918821376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2016.06.19. 07:00:09

De finom is lehetett ez a rétes!
Én utoljára a fagyasztott tésztámból csináltam három szálat, és egy újítást is végeztem, a prézlit kissé megpirítottam és úgy szórtam a cseresznyére. Nagyon finom lett.
A fagyasztott tészta egy nagyon egyszerű recept, és csak ki kell sodorni, nagyon jó állagú.
1 kg síma liszt, 50 dkg Palmira margarin/ vagy más, ami nem túl zsíros/ 4 dl langyos tej, és egy mokkás kanál só. Jól össze gyúrni, és 12 gombócot csinálok. Fagyasztóban elvan hetekig, de használat előtt legalább 1egy éjjel legyen ott, mikor meggyúrod. Nekem ez nagyon bevált. Éjjelre veszek ki három gombócot , átteszem a rendes hűtőbe, s reggel lehet sodorni, tölteni.

margit2 2016.06.19. 07:20:35

@Amerika24: Én is mindig variálok. A friss gyümölcshöz nem is tettem prézlit sem... azt csak a fagyasztott gyümölcsnél szoktam... de most nem engedett a meggy sok levet, nagyon finom friss gyümölccsel csináltam.
Köszi a tészta receptet, majd kipróbálom ezt is! :-)
süti beállítások módosítása