Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Lekváros kalács...

2020.02.07. 07:27 | margit2 | 4 komment

lekvaroskalacs.jpg

Én is sütöttem szerdán lekváros kalácsot, most valahogy ahhoz volt kedvem... mégpedig szilvalekvárral. A dióval már nekem is vigyázni kell, csak keveset merek enni.. a mákot meg most mellőztem. De ez most nagyon bejött itthon mindenkinek!

Recept pedig itt:   ... Lekváros kalács

 

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr3215462976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kincse- 2020.02.07. 18:37:35

Nem is hallottam még erről, hogy dara, meg keményítő kell a lekvárba.
Régen egyszer úgy jártam, hogy irtó sok lekvárt tettem bele és túl nedvessé tette a tésztát, és kissé csirizes lett :)
Lehet, hogy a dara és keményítő megoldotta volna ezt a problémát?

margit2 2020.02.08. 07:21:58

@Kincse-: Én már egy ideje teszek a lekváros sütikbe, ahol félő, hogy kifolyhat... tényleg érdemes kipróbálni. Én nekem most is jól sikerült.
A dara magába szívja a nedvességet, a keményítő is segít összefogni.

Hihi, a fiam azt mondta, hogy letakarja a tepsit, hogy ne vágjon többet belőle, mert különben folyamatosan eszi. :) ... én nem vágom fel egyszerre a kalácsot, csak mindig annyit vágok belőle, ami el is fogy épp, így nem tud megszáradni a levágott szelet...

Kincse- 2020.02.08. 15:39:29

@margit2:
Én sem vágom fel, csak a szükséges mennyiséget, de legtöbbször a napi adagot szeletelve a dobozba teszem, és egész nap friss marad, mert a férfiak itthon nem szeretnek darabolni, csak a készet enni. :)

margit2 2020.02.09. 18:37:19

@Kincse-: Na ez nagyon ismerős... Bár már az utóbbi időben megfogják a kést, ha szeretnének enni valamiből! :)
süti beállítások módosítása