Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

  • margit2: @Amerika24: Én pontosan így vagyok ezzel... Ha csinálok rétest, akkor csak bolti leveles tésztával... (2024.04.25. 19:41) Rétes bolti réteslapból ismét...
  • margit2: @Amerika24: Nálunk húsvétkor és karácsonykor is mindig elkészítjük, nagyon szeretjük a kaszinótojá... (2024.04.13. 09:10) Kaszinótojás, lekváros bukta, medvehagyma...
  • margit2: @Amerika24: Tulajdonképpen én is visszaemlékeztem a régi sütésekre... Nálunk most újra felkerült a... (2024.02.25. 19:29) Somlói galuska...
  • margit2: @Amerika24: Tavaly én is kihagytam az élesztővel készült fánkot... Csak a sütőporral gyorsan elkés... (2024.01.31. 07:47) Fánk ( szalagos)...
  • margit2: @Amerika24: Őszintén nagyon együtt érzek Veled... még nagyon kevés idő telt el... Nekem édesapám n... (2023.12.06. 08:06) Advent első vasárnapja ma van.

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Szőlő, jujuba, sos sütik, sütőtök, kókuszos csigák...

2023.10.17. 16:26 | margit2 | 2 komment

szolo-jujuba-sossuti-20231015.jpg

sutotok2-20231016.jpg

sutotoksulve-20231016.jpg

kokuszos-csigak-20231016.jpg

Folyamatosa szedjük és esszük szőlőt és a jujubát. A gyerekek hoztak 2 darab sütőtököt...Még ilyent nem sütöttünk eddig. Este  volt a próba.... nagyon finom édes volt, méz sem kellett a csorgatására a sütés vége  előtt. Tegnap pedig kókuszos csigákat sütöttem felkérésre... ezt már évekkel ezelőtt csináltam meg utoljára, de most nagyon finomra sikerült. Örültem a dicséreteknek, amit kaptam a gyerekektől!  :)

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr5818236849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2023.10.25. 20:36:31

Még nem ettem jujubát sosem, de hallottam róla. Itt egy ismerős akart adni egy tövet, de mondtam, most nem kell, semmit sem akarok ültetni, csak a meglévőt gondozni, az is elég.
A tök, szerintem hokkaido, a lányom szokott venni, és nagyon szeretik. Azt nem tudtam, hogy sokkal édesebb, mint a normál sütőtök, de én is ki fogom próbálni, s ha ízlik, majd jövőre ültetek.
A szerdára megpróbálok valamit sütni, mert hátha betér valamelyik rokon a gyertyagyújtás után, mindig tele asztal fogadta ilyenkor a vendégeimet, és jó volt egy kicsit beszélgetni . Nálatok is államünnep, ha jól tudom, biztosan te is készítesz valami finomat a látogatóknak, ha csak nem ti mentek más városba, faluba.

margit2 2023.10.26. 17:30:24

@Amerika24: A jujubával nincs sok dolog... csak ha akarod kicsit kiritkítod az ágait, hogy könnyebben le tudjad majd szedni a gyümölcsét... Nagyon egészséges gyümölcs! Kicsit fanyar az íze, de én imádom!
"A jujuba gyümölcse keleten nagyra becsült finomság, főleg finom íze miatt fogyasztják. Ugyanakkor a tradicionális gyógyászatban emésztési problémákra és megfázásos tünetekre is ajánlják. Kimutatták, hogy a jujubagyümölcsnek nyálkahártya-összehúzó, antimikrobális, gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító hatása is van."
... a hatásásiról a netről lehet olvasni... ezt onnan másoltam. :)

Igen, a tök hokkaido, a férjem tudta a nevét. :)

Mi is utazunk Győrbe, és hozzánk a fiam jön majd Pestről... valamit majd sütögetek én is. :)
süti beállítások módosítása