Margit2 blogja

Sütések, főzések, konyhai kísérletezéseim, kipróbált receptjeim gyűjteménye. Valamint virágok, növények, kerti ügyködések, kirándulások.

Friss topikok

Címkék

e (1) eE (1) Címkefelhő

Beindult az uborka...

2021.06.30. 17:28 | margit2 | 4 komment

uborka-telre2021-1.jpg

kovubi-2021-1.jpg

Végre az uborka is szépen elkezdett teremni... Igaz, hogy minden reggel, és este is locsoljuk.  Hétfőn már tettem el télre is egy 1,5 literes üveggel, és ma szintén. Na és már vasárnap raktam ki a hársfa alá kovászos uborkának valót. Azt ma reggel leszűrtem, és a kenyeret a tetejéről kidobtam, majd a kimosott üvegbe visszaraktam az uborkát, és a tiszta leszűrt levet ráöntve  a hűtőbe tettem. Ma délután ettünk először, nagyon finom lett!  :)

A bejegyzés trackback címe:

https://margitblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr5416609252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2021.06.30. 18:10:08

Nálam is érik az első adag kovászos. Most már minden este szednem kell, hogy aprót tudjak télire elrakni. Megvárom a három napit még összegyűlik, és akkor rakom majd.
Én krumplival kovászoltam most, mert így gluténmentes, de legközelebb kenyeret használok majd.

margit2 2021.07.01. 07:16:05

@Amerika24: Én még sosem próbáltam krumplival, de biztos hogy hasznos lehet. Mi is minden nap leszedjük az uborkát. A reggelihez nagyon finom zsengén!
Tegnap délután már ettünk a kovászos uborkából, isteni finom lett! ... Ma újra azt rakok el, de mindig csak kis 1,5 literes üveggel már, hiszen csak ketten esszük meg a férjemmel.

Amerika24 · http://amerika24.blog.hu/ 2021.07.01. 14:32:58

A krumpliban is van cukor, így ez elég az erjesztéshez.Az enyém is már érik, de még nem nyitottam meg.
Nálunk is ez a gond, hogy csak ketten esszük, a lányoméknál esetleg a férje, és az ötliteres üveg jó sokáig el fog tartani.
Az erjedésnél/fermentálódás/ hisztamin is keletkezik, és a két unoka hisztamin érzékeny. Nagyon sajnálom ilyenkor a sok allergiát és érzékenységet, annyi minden kimarad nekik, pedig szívesen ennék, de nem lehet. Csak abban bízom, hogy nem fog sokáig tartani, mert ezt még kinőhetik.

margit2 2021.07.01. 18:03:05

@Amerika24: Bizony az allergia nagyon sok gondot okoz.... De akkor reménykedjetek, hogy még kinövik! :)
Nálunk a nagy fiam meg sem kóstolja az uborkát... egyszerűen nem fogadja el... A fiatalabbik fiam szereti nyersen és salátának, a savanyú uborkából is eszik, de a kovászost Ő sem eszi... Ezért is döntöttünk úgy, hogy mostantól nem 5 literes üveggel teszünk el. Így viszont hamar fogy, de mindennap végig nézzük, és folyamatosan csináljuk, vagy a télre valót, vagy a kovászost, és közben a salátát... ma nyersen is ettünk. Mi mindenhogyan szeretjük a férjemmel! :)
süti beállítások módosítása